PDA

Vis full versjon : Vibrasjoner under pådrag i 850R



pogona
14/07/13, 11:13
Byttet for en tid tilbake begge drivaksler på min -97 850R automat, etter det har jeg hatt vibrasjoner i fronten ved pådrag, noen som har opplevd det samme og vet hva som er løsningen?

Jeg fant i ettertid ut at leddene skulle limes med loctite epoxy og har prøvd det uten hell.
Når jeg byttet så satt det ene leddet noe jæ... I lageret men etter forsiktig varming og massasje med blyslegga kom det løs, merket også at lageret har en tregere gange på den siden som fikk hjuling, som om det ikke ruller fritt men har trinn på en måte, men har ikke merket lyder eller slakk i det, kan det likevel ver årsak til vibrasjon? Det andre lageret snurrer fritt uten lyder og var også null problem å løse fra drivleddet.

Tenkte å bytte lager også for å teste men noen mener det er eit eget lager til R og noen mener alle 5 bolt lager passer så jeg er litt rådvill, noen innspill?

mrstfu
14/07/13, 12:23
Prøv å stille spørsmålet i 850-seksjonen som IKKE er for prosjekttråder, så får du sikkert svar. Jeg for min del tror ikke R har eget lager.

pogona
14/07/13, 12:31
Ja beklager, kan moderator flytte denne? :)

mrstfu
14/07/13, 13:14
Ja beklager, kan moderator flytte denne? :)

Send en melding til en moderator, tviler på at de er innom alle tråder jevnlig.

Daniel V
10/08/13, 11:51
Har ikke sett denne før nå, men nå er den i alle fall flyttet! :)

850GLTsilver
10/08/13, 16:01
Felles hjullager der fremme for alle fembolter. MULIG forskjell når det er snakk om Diesel.
Dersom du kjenner "trinn" på det lageret, så er det bare å bytte.
Tipper det er der vibrasjonene kommer fra.

Dalaræcing
19/08/13, 23:24
Kan også bli vibrasjoner hvis en gluping har brukt slangeklemme på drivaksel mansjetter feks, ser mye av dette på jobb, bruk riktig klemme. blir som om du følte for å bare sette på 5 gram på en felg, det merker du hvis plasseringa blir feil.