PDA

Vis full versjon : Senkesett og bedre lyd :) V70 05 mod



mafiaz
12/07/13, 19:09
Hei, lurer på om noen veit om ett bra senkesett til min V70 05? noen som har erfaring med noen senkesett og godkjenning?
har også litt lyst på bedre lyd i bilen, skifte høytalere? orignale eller er det mulig å bruke uorginale? :P

Hadde satt stor pris på litt hjelp og råd :)

Steen
13/07/13, 08:54
Vist du bare skal ha senkefjører kan du bruke H&R eller eibac. K&W leverer også coilovers. Alle disse skal leveres med godkjenningspapirer.

Orginale høytalere er fult brukenes. vet ikke hva du har I bilen din nå. Men det finne vertfall 3 forskjellige typer orginalanlegg, Performance, High Performance og Premuim som er det beste.
Så er det 2 forskjellige radiotyper. Er vel HU650 og HU850 di heter der HU850 er den beste.
Så kan du sjekke om du har en forsterker under passaskjersetet ditt.

Performance høytalere er merket med en hvit lapp,
High performance er market med en blå lapp
Premuim har gule lapper.

mafiaz
14/07/13, 17:57
Takk for svar ;D Det hjalp veldig :) vanskelig å finne senkesett med coilovers til bilen min, men fant ut at K&W har, så sendt en mail til forhandler om pris :) bare å krysse fingrene at dem kan skaffe og at det ikke blir svimlene dyrt ;P
Sjekket høytalerne som var lettest å åpne, dem som er i bagasjerommet. Der var det en hvit lapp :/ så under setet, men der var det ikke noe som jeg se eller kjenne :/

så kommer spørsmålet. Er det mulig å bare oppgradere? kjøpe nye høytalere? passer dem rett inn? Hvis man kjøper forsterker ligger det kansje ledninger til den klare? slik som alt annet (ekstralys, sub, osv) ? tenkte å bytte spiller til denne http://www.bluepower.se/sv/produkter/ljud-bild/bilstereo/modellanpassad/volvo/volvo-s60v70-2005-2009-anpassad-bilstereo-arm.html siden den ser orginal ut i forhold til mange andre. noen som vet om dette vill funke? ;)

Eventuelle priser på hytalere og forsterker haddet vært fint ;) kansje delenr og :D

Steen
14/07/13, 21:08
Noen biler har strømkabelen liggenes klart under passaskjersetet.
Du kan kjøpe Nye høytalere hos Volvo, men usikker på hva dem koster. Skal du ha Premium høytalere fremme må du sikkert byte dørtrekk også.
Høytaleren skal passé rett inn, må bare borre ut 3 popnagler og pope di Nye høytalerene på plass

Her kan du se forskjellen på vanlige dørtrekk og Premuim

Vanlige
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/2348.jpg (http://s751.photobucket.com/user/steen514/media/056.jpg.html)

Premium
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/2346.jpg (http://s751.photobucket.com/user/steen514/media/055.jpg.html)

Volvoholic
14/07/13, 23:29
Kjører med BC Racing coilovers kjøpt fra jspec.se :) annbefales på det sterkeste! Men dog ikke TÜV godkjent.. :)

mafiaz
15/07/13, 11:40
Steen. Oki, da må jeg prøve å få tak i forsterker, høytalere og nye dørtrekk :P dette kan bli dyrt ;) Takk for info så langt ;D

Volvoholic. Takk for tipset, men må ha et som er TÜV godkjent ;)

Steen
15/07/13, 12:03
Skal du ha godkjent coilovers så er K&W et godt valg :)

Rune Stene
15/07/13, 12:20
Ser ut som du har 6,5 " høytalere i fremdørene dine.
Finnes jo en mengde høytalere å velge mellom som vil oppgradere lyden i bilen din.

Steen
15/07/13, 13:04
6,5" er orginalt i fremdørene på performance og highperformance mens Premium har 8"+3" i fremdørene

sitrus
15/07/13, 20:33
Skal du begynne å oppgradere så vil jeg annbefale deg på det strekeste å gå for premium med en gang, ble en sinsyk forandring i min når jeg oppgraderte:D

Trenger følgende:
HU850
Pa 300 forsterker under setet
Premiumhøytalere
Senterhøytaler
Nye dørtrekk foran
Ny ledning fra radio til forsterker
Ny software, men kan virke uten også

Har du ryggesensor så har du diskanthøytalere i D-stolpene, hvis ikke bør du ha de i tillegg.

Kjøpte høytalerene mine nye hos Volvo, mener jeg betalte ca 4500 for de i dørene og 400 ?? for senter:confused:
Let etter dørtrekk her http://www.bildelsbasen.se/?link=search&ggl=s12&searchmode=1&vc1=204

Blir du ikke førnøyd så kan du hive i orginal 12" subb i bagasjen også:o

Når det gjelder senk kan jeg annbefale deg KW v2 på det strekeste. Koster litt ,men kvaliteten er deretter. Kun høydejustering foran desverre.

mafiaz
15/07/13, 21:26
Sitrus.
Må jeg ha HU850? eller kan spilleren som er linket til tidligere fungere? :P Senterhøytaler? hvor skal den plaseres (bilde) ? Nye dørtrekk har jeg sett på og funnet :) men må jeg ikke bytte alle høytalerne til premium ? Høytalerne i bakdørene, D-stolpene? :P

sitrus
16/07/13, 21:54
Sitrus.
Må jeg ha HU850? eller kan spilleren som er linket til tidligere fungere? :P Senterhøytaler? hvor skal den plaseres (bilde) ? Nye dørtrekk har jeg sett på og funnet :) men må jeg ikke bytte alle høytalerne til premium ? Høytalerne i bakdørene, D-stolpene? :P

Kan godt hende du kan bruke uorginal spiller, men jeg har ingen erfaring med det. Mulig andre har noen innspill på det:confused:

Må bytte høytalere i alle dørene ja, mens i D-stolpene mener jeg det kun er en type.

Senterhøytaler er midt i dashbordet, ser litt anderledes ut hvis du ikke har navi.

3318

Torsen67
20/07/13, 21:41
Hvordan får man opp det dekselet til senterhøyttaleren? Er det bare å pirke det opp?

Marius Skau
20/07/13, 22:03
Koffer må alt alltid va orginalt?

Steen
21/07/13, 06:17
Er bare og pirke det forsiktig opp ja :)

Mye lettere og montere orginalt

Rune Stene
23/07/13, 18:33
Er bare og pirke det forsiktig opp ja :)

Mye lettere og montere orginalt

Tja... Er en høytaler 6,5" så er det vel samme om man oppgraderer til uoriginalt. Eneste man risikerer er å få enda bedre lyd;)

smugen
24/07/13, 11:07
eit spm. må man bytte dørtrekka bak for og bytte til premium? og i hattehylla passer vell premium rett inn?
og må man ha HU850 for og ha premiun+ forsterker eller kan man ha HU650?

Steen
24/07/13, 13:40
er kun fremdørene du må bytte for og ha premium. hattehylla tror jeg også dem passer rett inn i.

smugen
24/07/13, 21:54
men kan bruke HU650 eller må den og byttest for og ha premium?
noen som har noen priser på Premium komponenter?

Steen
25/07/13, 05:58
Har en prisliste ligge hjemme som jeg nettopp fikk fra bilia. Kan skrive inn prisene her på søndag/mandag når jeg kommer hjem.
Har kun di svenske prisene her og nå

Forsterker PA 300 2820 sek
Fronthøytalere 2071 sek
Bakdører 1493 sek
Hattehylle 3183 sek (disse var noen hundre lapper billigere i norge)