PDA

Vis full versjon : Viskerintervall virker ikke



smygen
11/07/13, 18:44
På min 240 90 modell har intervallet på vindusvikerne fremme sluttet å virke. Viskerne funker men går hele tiden, er det et relè som styrer intervallet og som er gåent?

Jannern
11/07/13, 23:30
motoren som begynner å stoppe ve.. Min funker bare på siste hakk så tror det er motoren

smygen
12/07/13, 00:37
Min funker fint på alle hakk, men bare ikke intervallen..

volvo245gl
12/07/13, 06:41
Intervall lengden styres av releet som ligger under sparkeplaten ved venstrefoten.
Men kan være kontaktene på viskermotoren og.
Bytt releet først. det er lettest og enklest. Hvis ikke det funker, da er det motoren.

Jannern
12/07/13, 10:32
Låner tråden din litt jeg, men hva tror du er greia med min a? Den funket når jeg kjøpte bilen. men da hadde jeg ladeproblemer(dynamo) og fikk da lite strøm. Deretter har den ikke funket noe særlig på andre enn siste hakket.. Litt kjett å kjøre den på full f**n bare fordi det yrer litt.. Er kanskje ikke motoren likevel da?

smygen
12/07/13, 12:32
Er vel ikke verre enn å bare prøve å bytte motoren? Det er jo kjapt gjort :)

kimove
12/07/13, 14:12
Bytt releet, dette er enklest :p

Det ligger opp ned under en sparkeplate og tar direkte inn vann, når jeg byttet på min var det helt rasert innvendig så jeg tok og stripset de opp under dashbordet isteden med kontakten hengende nedover :)

volvo245gl
12/07/13, 20:25
Sjekk alltid releet først. God ide kimove! Skal stripse mine opp i morgen!

gaupe
12/07/13, 22:43
Det kan også vere lagringane, dei som går gjennom frontplata, dei la låse seg.

Jannern
14/07/13, 12:11
Stemmer.. Hmmm.. Går Ann å sjekke rele først da. Noen som kunne tatt ett bilde av hvor det ligger og ser ut?

kimove
14/07/13, 15:07
Stemmer.. Hmmm.. Går Ann å sjekke rele først da. Noen som kunne tatt ett bilde av hvor det ligger og ser ut?

Løft på matten på sjåførsiden, der du hviler venstrefoten ved siden av clutchpedalen er det en svart plate som står på skrått oppover torpedoveggen, bak den går det noen ledninger. Intervallreleet ligger der, dra litt i ledningene så kommer releet fram (releet til bakrutepusser ligger også her hvis du har stasjonsvogn). Mitt rele var gult originalt men det nye var svart, dette er enkelt å demontere med et lite flatskrujern :)

Etern1ty
04/08/13, 01:39
Er simpel jobb, ut med gummimatta, flytt på gulvmatta vekk fra pedalsettet, da finner du en skråmontert metallplate på venstre side, skru vekk de 2 stjerneskrujernene så ser du dem. Intervallrelèet er det øverste, som regel gult eller blått etter min erfaring. 6 kontakter tror jeg. Anbefaler å stripse den opp som nevnt før da det kan bli fuktig der.