PDA

Vis full versjon : Knust trykkplate!?



tarb3rg
10/07/13, 20:39
Kjøpte forsterket 228mm trykkplate hos pedersen-racing å monterte sammen med ny organisk fjøravlastet lamell, men etter 15mil ca begynde den å bli dårligere å dårligere... Fikk problemer med å få bilen i gir osv... Da jeg demonterte hadde den gått 20mil å bilen var ubrukelig! Da jeg skrudde av trykkplata såg jeg til min store forskekkelse at annlegsflata mot lamell var knekt 3 plasser!? Der det er noe festemekanismer til resten av trykkplata! Er dette noe jeg burde få på garanti? Selv om de understreker at de ikke gir vanelig garanti på slike produkter? Hørte på et bilverksted å de sa at dette var en klar garantisak.

Her er bilde av trykkplata:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/755.jpg

850GLTsilver
10/07/13, 21:16
Den har da vært rimelig het? Blå over det hele jo.

tarb3rg
10/07/13, 21:20
Tror de har sjett etter den har sprukket for den har slitt ut den helt nye lamelen.. Den har sluret å tullet helt siden den begynte å blir rar! Har ikke vert noe hefti herjing eller banekjøring. Bare gatebruk på en bil med 230hk. Den cluchen der skal ver god for mye mer!

Knallert
10/07/13, 21:22
Har du riktig forspenn på plata?
Hva slags trykkplate er det?

tarb3rg
10/07/13, 21:24
Er delenummer tp-763 på pedersen-racing. Forsterket trykkplate til enkelmasse-svinghjul. Tighta med rett moment å siden det var ny orginal lamell var det ikke behov for shimsing fikk jeg beskjed om.

kermitt
10/07/13, 22:17
Send pedersen racing en mail i stedet for å ta det her. Det er de som har solgt varen og det gir dem mye dårlig reklame som de kanskje ikke har fortjent.

Joakim-G_R
10/07/13, 22:21
Det er da strengt talt Sachs sitt problem og ikke Pedersens.

Av ren nysgjerrighet, hvordan kasse har du?

PVT
10/07/13, 23:27
hmm merker at jeg ble nysgjerring på hvordan standen på min trykkplate er når jeg har akkurat samme trykkplate.
var på vei til å lufte clutchen da jeg merker at kassa er litt vrang å få i gir av og til.
samme trykkplate og m90 lamell alt fra pedersens.
er nokk noe dem må ta opp med sachs hvis det evt gjelder flere

tarb3rg
11/07/13, 05:49
Har m90.

tarb3rg
11/07/13, 15:48
Har fått sendt avgårde en mail til pedersen-racing! Håper jeg får svar raskt siden bilen blir hengende under taket til saken er avklart å jeg har ny trykkplate! Er ikke for å spre dårli reklame mot pedersen-racing, er for å se om det har hendt med flere! Er bare kjipt vist de koster 3500kr å kansje bare holder 20mil hver gang...

tarb3rg
11/07/13, 17:08
Fikk svar:

Hei!

Det der har vi sett flere ganger før. Typisk når man bruker M90 og enkeltmassesvinghjul. Og vi advarer mot det her: http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_clutch/clutch_spesial.htm

Sitat:

En liten advarsel om å bruke M90 i kombinasjon med enkeltmassesvinghjul: Inngående aksel i M90 går ikke inn i lageret i svinghjulet. Mange sier dette heller ikke er nødvendig da M90 har dobbeltlagret aksel i girkassen, men vi anbefaler å få dreid en hylse/forlenger så akselen kan lagres opp i svinghjulet. Vi har sett noen eksempler på knuste trykkplater som resultat av at det har blitt for stor belastning.

Mvh Heine, Pedersens Racing

tarb3rg
11/07/13, 17:13
Noen som har mål på denne hylsen som må lagest mellom veiv å inngående aksling i girkasse?

eab
11/07/13, 23:06
Jeg har vært borti det samme, men da på en orginal volvoclutch mellom en b230et motor og m46 kasse...

ClassicTurbo
12/07/13, 08:58
Hvor mange har opplevd det samme? Akkurat kjøpt samme, virker jo som mange har succsess med dette?

Feiltenning
12/07/13, 13:33
Jeg har kjørt med dette i ett år nå uten problemer, men kjenner jo at jeg blir skeptisk av å lese dette :p

ClassicTurbo
12/07/13, 19:07
Virker som det er noen få som får problemer, mulig det er andre grunner? Ser ut som det har sluret ganske heftig på det bildet, sikker på at klutsjen løser skikkelig ut og ikke ligger å tar i når klutsjen er inne? Eller at den ikke har nok spenn og slurer når du kjører?

Joakim-G_R
12/07/13, 22:03
I mine øyne er det klart brukerfeil, enten da montasjefeil eller lignende.

eab
13/07/13, 02:22
Man ser jo helt klart at det har vært alt for varmt til trykkplata. Min 763 plate er inne i sitt 3. år. 1år med vanlig organisk lamell og m90, 2 år med 6puck fjæra sinter og m90.

Blir det varmt nok kan et svinghjul sprekke på akkurat samme måte. Med, forhåpentligvis ikke, fatale følger både for bil og sjåfør/passasjer.