PDA

Vis full versjon : problemer med blinklys/nødblink på 855-95 modell.



mamolv
26/05/10, 22:14
har en kamerat som har kjøpt seg en 855 95 modell.han har fått problemer med blinklys og nødblink etter en tur på humpete vei.blinklysene gir ett blink og dermed slutter dem.han har byttet nødblinkerbryteren som har rele innebygd, men er det noe annet rele i tilegg?hva annet kan være galt?muligens kortslutning?:confused:

Johannes
27/05/10, 11:32
Jeg hadde nesten akkurat samme feil på min 855.:(
Blinket greit til høyre,men når jeg skulle blinke til venstre ble det ett blink og etterpå virket det verken til høyre eller venstre.
Etter at bilen var stoppet,eller slo raskt av tenninga var det greit til høyre igjen,men fikk akkurat samme tullet igjen etter at jeg blinket til venstre.
Lånte meg en nødblink bryter ettersom releet ligger i den, men var fortsatt likens.
Snakket med de på Kverneland bil som mente da att det var blinklys hendelen,så bestilte og kjøpte den.:confused:
Satte på den nye hendelen, men jævelskapen var akkurat likens:mad:
Jeg tok ei kvelds stunnd å feilsøkte litt selv, å det viste seg at ledningene til blinklysene på tilhenger kontakten hadde morkna, å godt av slik att den ene lå mot gods(jord):p
Klippte å skjøta på nye ledninger, å siden har det ikke vært mere tull på min bil hvertfall:)

Ser nå etter at jeg er ferdig med skrivinga at dette ble en forferdelig lang avhandling;)

mamolv
27/05/10, 11:38
Jeg hadde nesten akkurat samme feil på min 855.:(
Blinket greit til høyre,men når jeg skulle blinke til venstre ble det ett blink og etterpå virket det verken til høyre eller venstre.
Etter at bilen var stoppet,eller slo raskt av tenninga var det greit til høyre igjen,men fikk akkurat samme tullet igjen etter at jeg blinket til venstre.
Lånte meg en nødblink bryter ettersom releet ligger i den, men var fortsatt likens.
Snakket med de på Kverneland bil som mente da att det var blinklys hendelen,så bestilte og kjøpte den.:confused:
Satte på den nye hendelen, men jævelskapen var akkurat likens:mad:
Jeg tok ei kvelds stunnd å feilsøkte litt selv, å det viste seg at ledningene til blinklysene på tilhenger kontakten hadde morkna, å godt av slik att den ene lå mot gods(jord):p
Klippte å skjøta på nye ledninger, å siden har det ikke vært mere tull på min bil hvertfall:)

Ser nå etter at jeg er ferdig med skrivinga at dette ble en forferdelig lang avhandling;)

hehe..skal tipse om det til kameraten min.kan godt være noe tull med henger-kontakten ja, ettersom han kjørte på humpete vei rett før problemet startet.
takker for tips.

Roffy
03/06/10, 20:44
Ser nå etter at jeg er ferdig med skrivinga at dette ble en forferdelig lang avhandling;)

lol hehe :D