PDA

Vis full versjon : Skal kjøpe min første volvo v70 2.0T Automat



DaddyP
10/07/13, 14:19
Skal av og sjå på ein Volvo V70 2001 mod (2.0T automat)i morgo.
Bilen er jo 13 år, så litt småting må man jo rekne med. Men er det nokon spesielle ting det kan vera greitt å sjå etter? Typiske feil liksom?

Takker for svar:)

Mikael
10/07/13, 16:51
Ujevn tomgang og generell ujevn gange på motor er vel det mest typiske for den årsmodellen.. Da er det snakk om gasspjeld, luftmengemåler, lambdasonde eller annet.
Ellers så er det vel tilstand på automat som er kritisk..

DaddyP
10/07/13, 17:02
Ujevn tomgang og generell ujevn gange på motor er vel det mest typiske for den årsmodellen.. Da er det snakk om gasspjeld, luftmengemåler, lambdasonde eller annet.
Ellers så er det vel tilstand på automat som er kritisk..



Takk for svar:) Eg tenkte og reise til sverige og flushe kassa og programering på nytt i sommer for å vere sikker på att det er i orden. Er vell ikkje noko anna enn å køyre bilen ( for å få testa kassa). Intervaller på kassa er vel 60 000km.

degocostly
10/07/13, 21:48
Oljeskift hver 60.000, flushing er vel ikke i serviceintervallen i det heletatt? Kjekt å få gjort det ja, kan spare mye penger på det.
Gasspjeld er en feil som er vanlig, instrumentet på noen av disse har noen svake loddinger, så de kan bynne å tulle..
Vet ikke om det er noen "vanlig" feil, men virker som det er ganske ofte trøbbel med sentrallåsen på disse bilene.
Alarmen på dem kan bynne å hyle uten videre. Sjekk om sikringen er nappa ut ;)

Ellers så er det veldig bra biler. Jeg hadde en 2001mod med 2.0t og aut. Den hadde gått over 280.000, men ingen slakker osv. Kjøre så og si 40.000 med den på ett år uten alvorlige problemer. Den var også chippet med Bsr steg 1, noe som kledde bilen bra.