Vis full versjon : JKK's 80 262C Bertone Turbo[Solgt]
Henta meg ein 262C Bertone i Os forrige uke.
Den har blitt importert fra Tyskland sannsynligvis i fjor.
Den forrige eieren regisrterte den i fjor som bevaringsverdig, og av ein eller annen grunn blei den godkjent som det.
Selv om det ikke er hverken originalmotor eller originalt ratt i den, og sannsynligvis noe senka.
Interiøret i den er veldig fint, men eksteriøret er ikke fullt så bra. Er ein god del skader i lakken,
et par plasser den har flasset av, samt noen plasser det begynner å komme noe rust.
Er veldig bra under, fant bare litt overflaterust på et jekkfeste og på innsida av kanalen.
Det har blitt bytta motor fra(Sannsynligvis) B27 til B21 ET, og det sitter M46 4trinns+OD i den.
Bilder:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/681.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/685.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/683.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/686.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/687.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/688.jpg
Lakken har flassa grundig av her
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/689.jpg
Interiør
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/690.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/682.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/691.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/692.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/693.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/694.jpg
Originalt reservehjul fulgte med
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/695.jpg
Fikk med ein del deler, bla. intercooler, innsug og litt annet
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/696.jpg
Motoren
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/684.jpg
Har ikke de store planene heilt med eingang, men etterhvert må det som er av rust taes og sannsynligvis må vinyltaket av
og skiftes for å få tatt eventuell rust under.
Men før den tid burde det taes ein skikkelig rens av lakken. Vaska og polerte den i dan, samt brukte ein claybar på deler av bilen, og det hjalp ein god del.
Tenker også på å få satt inn intercooleren jeg fikk med for litt meir hk.
Naturchips
11/07/13, 17:47
Veldig fin bil :) følger med her
Deilig bil? Fekk du med komplett intercooler-sats? Hjerna og styringa av ladetrykket. Du får ikkje så mykje ekstra ytelse utan den.
Vindusramer og C-stolpar er nok det som rustar mest, taket treng ikkje å vere så ille.
Fikk med noe innsugsgreier og selve intercooleren. Fikk ikke med noe annen hjerne etter det jeg veit.
Da må jeg vel få tak i det også da for å få det opp å gå, og det er vel kanskje ikke det letteste å få tak i.
Vindusrammene ser greie ut, men er noe under der den manglende krona på C-stolpen skulle vært.
Er nok ikkje umogleg å få tak i. Om du ikkje skal vere orginal, så gjer ein del boostcontrollerar også dette. Var Volvo sin første versjon av turbo+.
Den er jo allerede ombygd motormessig, så er jo ikke store krisa for meg når det gjelder det.
3308
Du skal ha den svarte boksa ved tanken, samt ventilen og ein blå givar på torpedoveggen.
3309
3308
Du skal ha den svarte boksa ved tanken, samt ventilen og ein blå givar på torpedoveggen.
Dette ligner veldig på hva som allerede er der.
Får sjekke nærmere når jeg får bilen ned til Larvik, den står hos opphavet etter bytte av olje samt skifte av registerreim.
Men nå er det kvelden, må opp tidlig får å hente bil nede ved Malmø
Ser ut som ett godt utgangspunkt til og bli en bra bil :)
Fått bilen til larvik? :)
Ikke fått henta den ned enda. Henta trekker ved Malmø som jeg parkerte seint fredag kveld på Borgeskogen. Og i går måtte jeg til Oslo ein tur(dyrt å innom Outland forresten). Satser på å få henta den til helga. Må testkjøre den litt etter bytte av registerreim før jeg tar den ned også.
Okay, hvem er det du kjører for? :)
Ja er greit og sjekke over at alt fungerer som det skal etter regreim skifte :)
Kjører for EBS, skal kjøre den svarte FH med hvit grill og FJ påbygg.
Jaggu, så du er den heldig som får den ;)
Var og kikke på den når jeg var innom jobben i helga. Syns det gjorde seg med hvit grill :)
Blei bra ja, blei litt skeptisk når sjefen sa han ville ha hvit grill. Hvertfall enkelt å kjenne den igjen.
Ja, ser den. Men må si jeg er litt overraska over at EBS ikke skulle ha helt sort bil. Ja blir ikke no problem det :P
Han snakka om å ha det på alle bilene nå. Har vel noe med at så mange firmaer har begynt med svarte biler.
Skal bli moro å ta den i bruk.
Viktig med litt forandring da ja :)
tilbake til 262'n noen andre planer enn det som står i første post? :)
Er ikke sikker enda. Blir vel montert US blinkers på den siden den har US front. Så får jeg se etterhvert. Den virker vanvittig lav bak, så jeg får se på det til vinteren hvis jeg får tak i oppvarma plass å stå her.
Hadde gjort seg med usa blinker ja, har du fått tak i?
er vel alltids noen som har oppvarma plass og leie ut i Larvik?
Har både helorange og klare med refleks, samt ekstra lykterammer og heil US front og ekstra sett med el speil.
Var hos ein i Lunde tidligere i uka som har ein 262 Bertone som er full renovert. Han visste ikke om andre enn de to vi har her i nærheten, så er ikke stor risiko for å møte maken. Han har også ein rimelig strøken Amazon stående. Trur det var ein 57 modell.
;) da blir det bra, vis ikke så hadde jeg hatt blinkelys glass :) Ja veit hvem du mener. Vært hos han og handla deler sjøl for noen år tilbake. husker ikke navnet i farta nå.
var vel en 57 ja, med to delt skiltlys bakpå koffertlokket, hadde noen amerikanske biler i god stand også.
Han har to Cadillac, samt at sønnen har ein Mustang. Husker ikke navnet jeg heller i farta. Hans Bertone er finere utvendig, mens min er finere innvendig.
Stemmer, var oppom han rett etter han hadde lakkert 262'n. ble veldig bra det, Var sjøl og kikke på samme bil når den lå tilsalgs. Var veldig mye rust på den så han har gjort mye jobb, som sveising og tilpassing for og få den så fin. ikke meninga med så mye OT. Får bare si ifra så blir det sletta :)
Mye rust sa han ja. Han viste meg plata mellom frontruta og panseret, og det var ikke mye igjen.
Da har jeg endelig fått den ut til Larvik. Opphavet kjørte den ut siden de allikevel skulle ut.
Er det forresten noen som veit åssen felger det er på den? Er 16 toms felger i hvertfall.
Er Volvo Gemini felg, ganske sjeldan.
Ok, kjekt det var Volvo felger på den.
Tatt over vinyltaket litt i kveld
336233633364
Blei litt forskjell etterpå. Og for å ha sagt det, det mørke er ikke skygge
3365
Glemte like godt det eine bildet
Hjalp og få smørt inn vinyltaket ja :)
Fått tatt noen helhetsbilder av bilen da?
Er noen på første side, ikke fått tatt noen etter det. Fikk den ned i dag
Okay, stemmer. Leste det akkurat at du fikk bilen i dag :P
Fått sett over den og alt er som det skal ?
Har hatt den i to uker, men den har stått hos foreldra mine i Lunde. Meste virker som det skal, AC'n funker ikke men det visste jeg når jeg kjøpte den. Er god å kjøre, men vil sjekke fjæringa bak. Den virker veldig lav bak, samt at av og til når jeg gir full fjøl i andre gir så kommer det et smell når turbo'n slår inn. Bytta olje og registerreim i Lunde siden han jeg kjøpte den av ikke visste når det var gjort sist.
Okay, tom for gass den AC'n kanskje ?
Får ikke for mye bensin når du gi full gass? at den ettertenner i eksosen?
Ja lurt og ha oversikt over reg.reim og oljeskift :)
Var visstnok kondensatoren eller kompressoren i fronten som hadde fått seg ein trøkk.
Trur ikke det er ettertenning, skjer bare enkelte ganger i andre gir. Aldri i i de andre girene.
Merker liksom det kommer et lite slag i bilen samtidig.
Montert noen nye pærer i fulltlysa i håp om å få bedre lys. Og fikk nærmest sidemarkeringslys foran etter å ha sjekka åssen blinklysene var skrudd fast.
Er ikke heilt sikker på om jeg skal beholde pærene, de passa ikke heilt inn på bilen...
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1850.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1851.jpg
Volvo 262C Bertone Turbo
Volvo S80 D5
Mista lysa på bilen da jeg var med på turen til Gøteborg.
DVS hovedlysa og parklysa.
fikk endelig tid til å se på det i helga, og fant ut at bryteren hadde skylda.
Så for i hvertfall ha hovedlys på den da jeg kjørte den ned fra Lunde fant vi på denne løsninga(kjørte opp uten lys)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/1216.jpg
Bestilte ny bryter i dag, så får jeg håpe den kommer i løpet av uka.
Fin doning! Liker de godt i den fargen :) Riktig årsmodell også, riktig type front og riktig type rumpe :) Stilige felger!
Liker at den har b21et, bedre enn b27 PRV :p ingen planer om å bytte ut b21 motoren?
Sku hatt nytypen dashboard, med masse målere :) Men det er min mening :o
Skal følge med her :)
Har ikke de store planene om å bytte motoren, med mindre den havarerer.
Er registrert som bevaringsverdig kjøretøy.
Kunne tenkt meg et par ekstra målere, men har meire sans for de gamle dashbordene.
Har heller ikke lyst til å skru fast ekstra målere på det i og med det er såpass bra interiør i bilen.
Skjønner, bare behold den b21 motoren, er nok ganske sprek disse :)
Det er ikke så himmla mye jobb å bytte dashboard, men du burde isåfall da finne et som er strøkent! uten sprekker eller noe, da må du også ha midtkonsoll hvor alle bryterene sitter som passer til også. Men ja, dette er en smakssak.
Nei! Det fåreslo jeg heller ikke, å skru noe i dashbordet, det er fy fy :p Det måtte isåfall være å bytte hele dashbordet med et 81 mod og opp til 92, 93 modell har ikke senterhøyttaler, da kan du sette inn originale målere i 3rader osv, turbotrykk, olje, volt osv.. :)
Mange som har 81+ dash i en 70 årsgang 244, 242 eller 245 og det tar seg godt ut :) Jeg føler også at det er akseptabelt å gjøre.. så lenge en ikke begynner å borre hull eller modde, customifsisere.. sånnt liker ikke jeg personlig. Etter min mening :) Men 74-80 dash og 81+ dash passer om hverandre :)
Det andre alternativet er å finne et R-sport instrument, disse er ganske dyre nå, om du skal ha et som er strøkent, selv kan jeg ikke så mye om disse her men vet at de er mer sjelden og kostbar.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/399.jpg
Spennende at noen pusler med disse bilene også! :) Følger med her i alle fall! :D
Fått tak i et par(to) kroner til C-stolpen nå. Slik at jeg får på begge sider, isteden for bare på ei side.
Blei litt smådyrt, men er ikke akkurat det letteste å få tak i.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.