PDA

Vis full versjon : et lite problem med styring ved bremsing.



meduza18
09/07/13, 18:07
hei, skal forklare dette på best måte. har en 850, første bil med framhjulstrekk.
tenk att du kjører mellom to lastebiler og så svinger du i den ene og då kommer du automatisk bort i den andre laste bilen.

sånn er det når eg kjører over 60 km/t og ligger rett, bremser, og tar 2-3 cm i rattet til venstre/høyre, så føles det ut som att den bremser på den ene siden først , og så retter eg opp og så bremser den på andre siden.,
håpe dere skjønte dette ? :P

har sjekka bærebru, kulebolt, indre-ytre endeledd, hatt den på forhjul kontroll og alt var ok der,

TheStig
09/07/13, 18:46
Har du breie dekk/felger som øker sporvidden? Kan lett få den følelsen når man bremser på sporete underlag da, ytterdekket som klatrer mot hjulsporet vil styre bilen dit, og det forsterkes gjerne når man bremser.

Samme gjelder forøvrig med store hjul og lavprofil. Min som er avbildet under her må passes på hele tiden, for den stikker gjerne sine egne veier, spesiellt under aks/nedbremsing på sporete underlag.

brynna
09/07/13, 19:05
Hva med treghet i calipperens sleider/glidebolter???

Den på den ene sida er ok... den andre siger innpå etter hvert som bremsetrykket øker

meduza18
10/07/13, 04:54
Ja har 205 dekk på . Mistenkte det og först så ska hive på vinterdekke som e 185 og se om det gjör seg.

850GLTsilver
10/07/13, 14:18
205 er helt greit.
Mer tro på at du har trege calipere ja

turbohjelle
10/07/13, 15:36
205 skal ikke spore noe særlig hvis dekkene er greie, iallefall ikke hver gang. Har mer tro på calipperen(e) jeg og.

meduza18
10/07/13, 15:39
ska prøve og smøre opp calipteren i måra, då og se.

mrstfu
12/07/13, 08:30
Bare så vi er sikre før du går på en svær jobb med caliperene, du har skjekket bærebruforingene inn mot hjelperamma til motoren? Disse er å regne som frokost på 850, blir en eller begge av de slitte, får du resultatet du plages med.