PDA

Vis full versjon : frontlykt x70



T90
09/07/13, 14:52
er det mulig å montere el justering på ei frontlykt til x70 uten el justering?

PyrionZ
09/07/13, 15:06
Hvis du mener nivåjusteringa man bruker ved tungt lass baki eller henger, så ja.
Er bare å skru ut den originale justeringa, poppe av kuleleddet og klemme inn en elektrisk:) Ingen aning om det ligger klart kabler til det men.

T90
09/07/13, 15:21
hvordan er det å bytte reflektor fra ett lyktehus til ett annet.
det lyktehuset med bra reflektor er skadet

850GLTsilver
09/07/13, 15:28
Sjekk om ledningene for lyktejustering er til stede. Mener de ligger der på de fleste bilene. En trepolt kontakt som er festet på baksiden av lykta.
Glassbytte er letter enn reflektorbytte. Har aldri forsøkt selv.

T90
09/07/13, 17:22
har el justering i min bil med den lykten jeg har fått tak i har ikke det.

PyrionZ
10/07/13, 02:45
Sålenge du har justeringa, så er det bare å flytte over motoren til den nye lykta:)
Meg bekjent, så burde vel lyktene varmes i ovn, for at limet skal slippe lettere.
Lyktene er limt og klipsa, klipsene ser du lett hvordan skal taes av.

Hvordan man bytter selve reflektoren har jeg desverre ikke satt meg inn i. Men, er vel muligheter der og!
Har forresten en venstre lykt liggende, mener den er i god stand, ihvertfall reflektoren!
Send meg en pm, om det er av interesse.

Sagen
10/07/13, 05:57
Å bytte glass til klare glass, om det er det du tenker, er ikke noe sjakktrekk da du vil ødelegge lysbildet. Da hadde jeg heller tatt den investeringen det er og kjøpt komplette klarglasslamper. De koster noen kroner, men har ikke angra en dag etter at jeg bytta selv. Det ikke bare ser bedre ut, men de gir bedre lys også.

mrstfu
12/07/13, 08:32
Å bytte glass til klare glass, om det er det du tenker, er ikke noe sjakktrekk da du vil ødelegge lysbildet. Da hadde jeg heller tatt den investeringen det er og kjøpt komplette klarglasslamper. De koster noen kroner, men har ikke angra en dag etter at jeg bytta selv. Det ikke bare ser bedre ut, men de gir bedre lys også.

Ikke minst slipper du å blende hver eneste stakkars jævel du møter langs veien.