PDA

Vis full versjon : Bygge inn anlegg i 240



Jannern
09/07/13, 01:29
Hei! Tenkte det gikk an å lage en sticker om hvordan man kan bygge anlegg så det låter bra OG ser pent ut i en sedan 240 :)
Vet mange sliter med å få det til å låte bra og hovedsaklig er jo det pga den jævla stålveggen mellom baksetet og bagasjerommet. Derfor ville jeg spørre om tips/triks om hvordan få det til å låte bra! Første er jo såklart en forsterker som kan dra elementene og det andre er jo å bruke ett program som forteller hvor stor kasse du trenger i forhold til om den skal være portet eller ikke og hvilken hertz den skal spille best på. Likevel hemmer den veggen oss noe kraftig!
Så om noen har bilder til hvordan de har overført lyden til cockpitten og bilder av hvordan de har bygget det pent inn i bagasjerommet vil jeg gjerne se! :) Fortell så detaljert som mulig og.
Grunnen til at jeg vil ha en idemyldring her er fordi det er lettere å få det til å se pent ut enn at det låter bra :)
Garantert noen guruer her inne som har gjort det pent forhåpentligvis med bilder underveis og som attpåtil har fått bra lyd!

Håper flere vil delta her!

Mvh

Jan

Jannern
11/07/13, 22:35
Veit såklart at det bedre er jo å lage kasser i mdf plater. Men bør en lage kasse først da og heller støpe inn anlegget med glassfiber eller lignende etterpå da etter man kanskje har skrudd/ ihvertfall festet kassene? :) Veit noen "støyper" inn anlegget i glassfiber så lurer da på om det blir brukt plater under..? :) ingen som har noen kommentarer til slikt?

Joakim-G_R
13/07/13, 09:36
Se litt på noen tråder Kodja har vært på, han driver/dreiv jo med slkkt. Byneset Customs ellerno :-)

Jannern
14/07/13, 12:27
Jeg kan sende en pm til han å høre omn gidder å legg ut litt bilder osv :) info mm.
Jeg regner med flere enn meg kunne likt å høre noen ideer :)

Pluss at jeg gjerne vil ha i gang en diskusjon og idemyldring inne her da :)