PDA

Vis full versjon : Turbotrykk som synker



J-A-E
26/05/10, 21:35
På min b230fk motor, så får jeg maks 0,8bar trykk og trykke synker fort ned. Når jeg gir gass så fyker trykke opp i 0,8bar ved ca 2700omd. når da turtale øker videre, synker trykke nedover til ca orginal 0,35bar fort.

Orginal motor, med bensin chip.

Hva er galt??

jonass
26/05/10, 21:37
Høres ut som noe wg tull

slevjus
26/05/10, 21:49
har du sotte på sånn boostcontroller?

KvarminJ
26/05/10, 22:28
Høres ut som noe wg tull

Enig i den,hadde det samme på min også..

J-A-E
27/05/10, 15:06
har du sotte på sånn boostcontroller?

Jeg kjører med sånn "bled valve" (strupe ventil).

Modalen
27/05/10, 15:54
Ikke unormalt dette.
Baktrykket i manifold blir så stort at WG blir åpnet av trykket alene.
Du trenger en wg aktuator med kraftigere fjær, evt. huke på en ekstra fjær utenpå.

Njål Nilssen
27/05/10, 16:02
Ikke unormalt dette.
Baktrykket i manifold blir så stort at WG blir åpnet av trykket alene.
Du trenger en wg aktuator med kraftigere fjær, evt. huke på en ekstra fjær utenpå.

Eller skjekke om turboen er gåen... er vel en grunn til at baktrykket blir så stort. Eks. en sliten turbo som ikke klarer å snurre så fort den burdte kunne, og dermed lager mere motstand enn normalt.

"Ny" turbo eller større turbo... å hekte på ei ekstra fjær er vel ikke akurat smart med tanke på tenningsbank spess ikke hvis det er for at turbinen ikke klarer å ta unna det den burde.

Modalen
27/05/10, 16:13
Eller skjekke om turboen er gåen... er vel en grunn til at baktrykket blir så stort. Eks. en sliten turbo som ikke klarer å snurre så fort den burdte kunne, og dermed lager mere motstand enn normalt.

"Ny" turbo eller større turbo... å hekte på ei ekstra fjær er vel ikke akurat smart med tanke på tenningsbank spess ikke hvis det er for at turbinen ikke klarer å ta unna det den burde.


Ikke helt galt, men hvis du har rørt en slik maskin vet du at dette er hva som skjer hvis du prøver å skru opp trykket med blødeventil.

Fjæra er rett og slett for slapp på disse til å holde ladetrykket oppe.
Derfor finnes det lett tilgjengelig uprated aktuatorerer til disse motorene.

J-A-E
27/05/10, 17:31
Får se om jeg finner en passende fjær å teste det :)

Skal bytte turbo om ikke så lenge, men er litt usikker på hvordan. Har lyst å ha den orginal eksosmanifoil og integrert wg. noen som har forslag på turbo, som passer med lette modifiseringer. 19T er jeg ikke så sugen på.

Njål Nilssen
27/05/10, 19:42
Får se om jeg finner en passende fjær å teste det :)

Skal bytte turbo om ikke så lenge, men er litt usikker på hvordan. Har lyst å ha den orginal eksosmanifoil og integrert wg. noen som har forslag på turbo, som passer med lette modifiseringer. 19T er jeg ikke så sugen på. Garrett GT28R eller uten "R" hvis du ikke MÅ ha kulelagersnurre...