PDA

Vis full versjon : Strømkabel til PA-200 forsterker



Torsen67
08/07/13, 10:16
Hei

Ser ut til at jeg kun har fått signalkabel til effektforsterkeren. Det skal vel være en separat strømkabel også? Ser sånn ut i følge tegningen.
Koster vel skjorta hos Volvo. Er det noen som har en liggende?

FroBe
08/07/13, 11:16
Har du sjekket skikkelig under gulvtrekket?
På min 2001-modell lå denne ferdig men godt gjemt under teppet.

Torsen67
08/07/13, 11:32
Nei, har ikke sjekket det. Skal bli gjort i løpet av dagen. Bilia skulle ha 1440,- for denne. Helt horribelt:)

64PV
08/07/13, 12:51
Jeg måtte også kjøpe denne til min 2001 S60. Levertes kun i sett sammen med signalkablene, så det var en stiv pris.
Ta en titt i sikringsboksen inni bilen. Sikringsholder nr 17. Hvis begge kontaktene er tilstede, så ligger kabelen der allerede.
Da skal du finne den igjen under framsetet ved forsterkeren.
Det var et lite helv...te å få på plass kontakten i sikringsboksen husker jeg :mad:

Torsen67
08/07/13, 13:37
Ha, litt flaks skal man ha. Det sitter en 30A sikring i spor nr 17, så da regner jeg med at kabelen er der:)

aarnes
08/07/13, 15:51
kabelen er nok der ja. løsne på boltene til setet og vipp det bakover. er en liten kontakt som er tapet sammen og dytta nedi gulvet.

Svingen
09/08/13, 00:55
Holder på med det samme her nå.. Strømkabelen er ferdigtrekkt, men de 2 signal/høytalerledningene er ikke trekt. hvor bør jeg trekke de? er det koblingsplugger noen plass, eller må jeg koble bak på spilleren? evt hvordan kommer jeg til der?

FroBe
09/08/13, 06:01
Forsterkerkabelen skal trekkes fra forsterker til spiller, og høyttalerne plugges ut av spilleren og inn i enden av forsterkerkabelen.

Monteringsanvisningen (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/SE/V70(00-08)/2001/2.0T/Automatic/L.H.D/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-157605-1/V70_(00-08),_2001) fra Volvo er kanskje ikke så detaljert på dette punktet, men kan hjelpe litt med tegninger av plasseringen av kabelen.

Svingen
09/08/13, 10:01
Takk FroBe, dette var faktisk til stor hjelp...
Så svart på demonteringa av spilleren, men det ser jo egentlig ganske greit ut.

Hva skjer om jeg ikke oppdaterer software etter dette?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

mstrandbo
09/08/13, 11:56
Skjer ingenting, alt fungerer flott. Jeg la inn software et par uker etter at jeg hadde installert forsterker, men kunne ikke innrømme at jeg hørte noen forskjell.

Vil dukke opp en feilmelding i VIDA dog, men er ikke noe farlig.

FroBe
09/08/13, 12:24
Software er fort bortkastede penger etter å ha montert forsterker.
Når man kobler bilen til VIDA på et verksted (eller hos en entusiast) vil man finne at det er en feilkode på at bilen finner en forsterker på CAN-bussen som ikke skal være der ifølge bilens utstyrsliste. Software vil fjerne denne feilmeldingen ved å legge forsterkeren i utstyrslisten.

En annen ting som software kan endre er equalizer-innstillingene på spilleren, men de kan man endre selv. Mer om det i denne (http://forum.vccn.no/showthread.php?36408-Hva-er-originale-equalizer-innstillinger-for-High-Performance-lyd) tråden.

Hvis du har originale Performance-høyttalere bør du være oppmerksom på at disse ikke tåler så høy effekt som forsterkeren kan gi kontinuerlig, dermed bør du ikke skru på maks. High Performance tåler mer, men er samtidig mer tungdrevet (krever dobbel effekt for å spille like høyt). Spesifikasjoner her (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/NO/V70(00-08)/2003/D5/Automatic/L.H.D/ShowDocument/VCC-425452).

Torsen67
09/08/13, 13:59
Da er spiller montert hos meg også. Regner ikke med at jeg vil høre noen forskjell med SW oppdatering, men jeg vil vel få lys i knottene samt at jeg kan bruke knappene på rattet igjen?