PDA

Vis full versjon : Merkelig problem, trenger hjelp.



Jan Olav
07/07/13, 19:54
Har noe i hvertfall eg vil kalle et merkelig problem med min Volvo 855 1996mod.

Når eg stopper bilen av og til så kan cd spilleren og kupe viften fortsette å gå. Eg må da vri nøkkelen frem og tilbake en del ganger før det stanser som det normalt burde.
Er det noen som har vert borti det før? Eventuellt har en ide om hvor det kan ligge? :confused:

Takker så mye på forhånd :)

Edit:
Kjøre lys og alt annet går av som normalt, er kun kupe viften og cd spilleren som går....

brynna
08/07/13, 15:14
Hadde sjekka ut tenningslåsen mer nøye.

Er vel et relè på vifta som kan "henge"???

Sjekk om vifta og cd spille går over samme kurs/krets i oversikten sikringer

Aner egentlig ikke... slenger ut forslag bare:)

Jan Olav
08/07/13, 19:42
Takk for svar.

Eg var ute før eg leste her inne og rotet med litt forskjellige rele og tror eg har funne synderen. Det er et rele som går på viften, cd spiller og sigarett tenneren. Det var litt varme i det etter at bilen hadde stått å gått litt og da stoppet ikke de tre. Noen som vet hvor et slikt rele kan skaffes ganske kjapt?

850GLTsilver
08/07/13, 21:50
Er ACC-releet ditt som henger ja.

Er et helt standard firestiftrele som du kan kjøpe nær sagt hvor som helst.

Jan Olav
09/07/13, 04:51
Det er fem stifter på det releet som eg har og merket med en j på toppen. Eg skal på biltema i dag, får se om de har noe slikt...

Sendt from my Xperia Z.

Jan Olav
09/07/13, 11:13
Har hatt meg en rundttur nå uten noe særlig hell. Endte opp med at eg bestilte fra Frydenbø og skal hente det i morgen. Satser da på at det vil ta hånd om problemet :)

Sendt from my Xperia Z.

Jan Olav
09/07/13, 19:04
Fikk fatt i et relé på biltema som passet til 40,-. Visst noen får samme problem så er det artikelnr: 42-303. Nå virker det som bilen er seg selv igjen, så eg takker og bukker for råd :)

Sendt from my Xperia Z.

850GLTsilver
12/07/13, 21:21
GHood one.
Fem eller fire stifter, er nær samma sak. Den femte er kun til hvilekontakten på releet som ikke er i bruk.
Det finnes enkelte femstiftrele som har dobbel arbeidskontakt, men så ikke tilfelle her. (les: spiller ingen rolle, da den likevel ikke er tilkoblet noe sted)