PDA

Vis full versjon : Tips for å senke fronten på v70



matros72
06/07/13, 21:30
Ja så kommer det et nytt spørsmål da.V70'n er jo mye høyere foran en bak orginalt,å det synes ikke jeg er noe pent.Bak har den jo fin høyde,så dær skal fjærene bli urørt:)
Noen som har godt råd om å få den lavere foran,uten å kjøpe senkesett? finnes det orginale volvo fjærer å sette på for å få den lavere?
Senkesett er totalt uaktuellt da jeg vil beholde komforen i bilen:)

Snurrbo744
06/07/13, 22:05
Vil jo så godt som beholde komfort så fremt du ikke kjører på lav profil

matros72
07/07/13, 11:43
Nå er jo disse senkefjærene en del stivere en orginal fjærer,å da forsvinner den komforen som jeg vil ha. Har hatt flere biler me senke sett på,og der ble det byttet til orginalt ganske umiddelbart etter kjøp. Stumpete rammelkasser orker jeg ikke kjøre rundt i.:D

Sollien
07/07/13, 13:27
R dempere er vel kansje noe lavere forann :)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 2

C.Erstad
07/07/13, 14:24
R dempere er vel kansje noe lavere forann :)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 2

Demperen gjør ikke bilen lavere... er fjærene som gjør det.
Volvo selger orginal senkningsats til bilen din. ring og hør med de!

matros72
07/07/13, 22:42
Så volvo har d ja. Ja da skal jeg sjekke opp det:)

mrstfu
08/07/13, 09:11
Vær så snill, ikke sett senkefjærer på bilen din. Dempervandringen er kort nok i utgangspunktet på disse bilene, og så mye defekte dempere som finnes rundt om på P80, er det å be om lekkasjer om man stresser de enda mer.

Kjøp et sett med fjærer og dempere tilpasset hverandre. Jeg har kjørt MYE forskjellige 850 og V70, et godt tilpasset senkesett eller coiloversett er milevis mer komfortabelt enn originale fjærer og skutte dempere. Høres kanskje litt merkelig ut, men det eneste defekte dempere gjør er å la svingningene i fjæra vare lengre, så du får mer "Cadillac"-følelse over fartsdumper og ujevnheter i veien; et godt senkesett eller coiloversett stopper svingingene mye fortere, setter dekket i kontakt med veien mye raskere etter komprimering, og gir deg bedre følelse på veien. Det eneste direkte mindre komfortable, er over fartsdumper og hull i veien, noe du uansett lærer deg å kjøre sakte over.

TA Technix leverer et coiloversett til rundt 4lapper, synes dette er komfortabelt å kjøre med i lengden. Perfekt med 215/45-17, for eksempel.

C.Erstad
09/07/13, 22:58
Vær så snill, ikke sett senkefjærer på bilen din. Dempervandringen er kort nok i utgangspunktet på disse bilene, og så mye defekte dempere som finnes rundt om på P80, er det å be om lekkasjer om man stresser de enda mer.

Kjøp et sett med fjærer og dempere tilpasset hverandre. Jeg har kjørt MYE forskjellige 850 og V70, et godt tilpasset senkesett eller coiloversett er milevis mer komfortabelt enn originale fjærer og skutte dempere. Høres kanskje litt merkelig ut, men det eneste defekte dempere gjør er å la svingningene i fjæra vare lengre, så du får mer "Cadillac"-følelse over fartsdumper og ujevnheter i veien; et godt senkesett eller coiloversett stopper svingingene mye fortere, setter dekket i kontakt med veien mye raskere etter komprimering, og gir deg bedre følelse på veien. Det eneste direkte mindre komfortable, er over fartsdumper og hull i veien, noe du uansett lærer deg å kjøre sakte over.

TA Technix leverer et coiloversett til rundt 4lapper, synes dette er komfortabelt å kjøre med i lengden. Perfekt med 215/45-17, for eksempel.
Rart Volvo leverer da... Da er demperen nok ikke for kort ;)

mrstfu
10/07/13, 10:23
Volvo har tross alt aldri gjort feil.

Jeg leverer ingen fasit, men en mening. Take it or leave it.