PDA

Vis full versjon : Hvordan få ut AC panelet?



Torsen67
06/07/13, 17:11
Har skrudd ut de to skruene som beskrevet i manualen og vippet panelet ut ca 30 grader slik at jeg får tak med fingrene på siden av panelet. Da skal man dra rett ut/ned i den vinkelen, men sitter som pokker. Får det ikke løs. Noen som har erfaring?

Ola Hagen
06/07/13, 17:29
Skal være bare å dra den rett ned, men sitter klemt i kanten mot radio panelet, det satt godt på min og, men løsnet etter en del rikining

Torsen67
06/07/13, 17:54
Jeg og en kamerat prøvde på hver vår side nå. Hadde ikke sjangs. Bare knaker i hele panelet. Kan ikke få sagt hvor mye jeg hater alt av klips. Prøver jeg å bruke "fiskebein" mellom radio og ac så ser jeg det setter igjen merker. Blir bare å pakke sammen igjen...

FroBe
06/07/13, 18:10
Jeg kjenner irritasjonen, det er ikke en god patent når man skal trekke den ut.
Av og til har man lyst til å bruke makt eller tungt verktøy...

De to skruene i bunn er ikke noe problem, men så stopper det opp.
Plastpanelet henger i et par metallklips under radioen. Noen ganger slipper disse løs uten problemer, andre ganger henger disse så godt at man nesten ikke får det ut.
Det hjelper ikke å trekke panelet nedover mens man trekker det ut, muligens det vil slippe lettere hvis man presser panelet litt opp før man prøver å trekke det ut?
Lirker man litt kan klipsene slippe, da er det ikke nødvendig å bruke makt for å få det ut.


Forøvrig er det ikke alltid nødvendig å plugge ut pluggene på baksiden, det er ofte lange nok ledninger til å legge dette til siden før man tar ut bilstereoen. Dermed kan man ofte unngå å plugge ut batteriet hvis man bare skal gjøre noe mekanisk.

Automatgiret er i veien når man skal ut med panelet, og bør gjerne plasseres i D.

Jimmen
06/07/13, 21:32
Henger meg på FroBe her, var ut med min i går senest og da var det ivertfall null stress :)

Første gang var det litt være, men lirka litt så kom det :)

degocostly
06/07/13, 23:47
Bøy det ut og prøv å vri det helt ut fra bare en side først. Funka fint når jeg skulle ut med mitt som satt som f...

Ola Hagen
07/07/13, 07:48
skal du bytte radio? Er ikke ledninga lange nok til at du kan dra ut hele panelet med radio også plugge av kontaktene på baksiden?

HansM
07/07/13, 16:05
skal du bytte radio? Er ikke ledninga lange nok til at du kan dra ut hele panelet med radio også plugge av kontaktene på baksiden?


Sitter to skruer bak AC-panelet på 00-04-modellene som fester radioramma. Så tviler på det går å dra begge to ut samtidig.

Torsen67
07/07/13, 18:20
Da fikk jeg panelet ut med rå makt, og ett klips knakk. Bestiller dette hos volvo i morgen. Makan til tullete løsning. Men men.. Nå har jeg fått ut radioen, HU 603. Men på baksiden av denne er det to store firkantede kontakter, den ene grønn og den andre grå. På HU 803 som skal inn, så er det kunn plass til en av disse, altså det er kunn en stor kontakt som skal inn.

Har jeg fått feil radio? Dette er også den grå utgaven som er mellom 01-04 modell, lik farve som den jeg tar ut.

Torsen67
07/07/13, 18:30
Sånn ser 803 ut på baksiden:

http://univers-volvo.com/forum/showthread.php?tid=13789 skroll litt ned.

Sånn ser 603 ut:

http://www.motor-talk.de/bilder/volvo-v70-cd-tuner-hu-603-aus-mj-04-g202831/-i202812683.html

FroBe
07/07/13, 18:58
Grunnen til at HU-603 har to kontakter er siden den har innebygget forsterker for alle fire høyttalere, mens HU-803 ikke har innebygget høyttalerforsterker (bortsett fra senterhøyttaler).
Hvis man kun oppgraderer ved å montere forsterker på HU-603 så plugger man ut den grå høyttalerkontakten fra spilleren og setter den i kabelen fra forsterkeren.

Torsen67
07/07/13, 19:01
Ok, så da skal den grå pluggen inn i effektforsterkeren? (PA-200). Da ser det ut til at dette går;)

Torsen67
07/07/13, 23:43
Det ble ikke noe montering av radio i dag da det ene klipset røk og nytt må bestilles ifra Bilia. Tar sikkert noen dager før jeg får det. Må kjøpe poppetang også da nytt klips må poppes fast.

Torsen67
08/07/13, 11:49
Herlig Volvo! Det klipset lar seg ikke kjøpe løst men man må kjøpe hele ramma!? Gidder ikke å høre om pris en gang. Noen som har en radioramme liggende løst med hele klips?

HansM
08/07/13, 15:14
Herlig Volvo! Det klipset lar seg ikke kjøpe løst men man må kjøpe hele ramma!? Gidder ikke å høre om pris en gang. Noen som har en radioramme liggende løst med hele klips?

Ikke overraskende akkuratt det er slik... Er sånn på flere deler, f.eks. på dieselvarmer.

Men tips når du skal lete etter ny ramme, så er det 2 forskjellige rammer å få tak i, en for med telefon og en for uten telefon.

aarnes
08/07/13, 15:50
kan du legge ut bilde av det klipset som du knakk?

Torsen67
08/07/13, 18:46
Send meg nr ditt på PM så skal du få det. Vet ikke hvordan jeg skal få lagt ut bilde her.

Torsen67
08/07/13, 18:48
Ikke overraskende akkuratt det er slik... Er sånn på flere deler, f.eks. på dieselvarmer.

Men tips når du skal lete etter ny ramme, så er det 2 forskjellige rammer å få tak i, en for med telefon og en for uten telefon.

Får håpe jeg får riktig da. Jeg oppga regnr og da ser de vel hviken ramme jeg skal ha? De skulle ha 377,- for den.