PDA

Vis full versjon : Lekker som faen ut av toppen



henrik940
06/07/13, 15:16
Har bygd sammen en motor, hevd den i bilen og var klar til å starte i dag. Fylte på olje og kjølevann, tok 20 sekunder så hørte jeg det drøpp, plaska er vel ordet. Kikket under, å så det rant ut, olje og kjølevæske.
Kikket opp og ut mellom toppen og blokka fossa det nærmest ut.

Hva kan dette komme av, gjorde ikke det før motoren ble plukket fra hverandre, men nå gjør den det...

Hvis jeg har satt toppakning feil, skal detta skje da? Skal jo ikke renne ut forde? Var ikke noe trykk eller noe, alt bare helt oppi.

henrik940
06/07/13, 15:17
Kan nevne at det rant fra innsugsia.

MGP
06/07/13, 17:07
hvilken topp pakning har du? sikker på at du ikke har "hekta" på styre hylsene, eventuelt at disse båttner hvis du har plana topp eksempel

det skal absolutt ikke rinne ut nei, men det kan rinne ut om man bruker skjærkant pakning, da den har vanskelig for og sette seg ordentlig noen ganger pga "kniven" som skjerer inn i toppen, den får mye press på seg men pakningen rundt som tetter vann osv får lite press, da hjelper det og løsne bolter og dra på nytt

spm to, blåste du reint hullene for topplokks bolter før montering, er det vann/olje nedi der bunner bolta før dem skal osv

/MGP

henrik940
06/07/13, 20:59
Flaut... toppakning sto faen meg feil vei...takk for meeeeg

turbohaugen
06/07/13, 21:27
Fort gjort ;)

henrik940
06/07/13, 22:11
Fort gjort ;)

Gikk heldigvis greit å bare løsne alt, ta ut toppboltene og løfte toppen med elefant 2 cm opp, nappe ut toppakning og snu den :p

eab
11/07/13, 23:21
Du slår fortsatt ikke meg og kompisen min. Jeg kobla slangene til filterflytteren feil vei og plukka motoren ut av bilen før jeg fant ut hvorfor det ikke var noe oljetrykk :P Han glemte rett og slett å sette på oljepumpa før han kasta motoren oppi bilen :P