PDA

Vis full versjon : Problemer med diagnosetester i motorrom. Skal slette SRS feilkode, ikke liv i diode på diagnosetester



mrsinder
04/07/13, 20:59
Skulle slette feilkoden til SRSen på bilen, da jeg har fått inn en Slepering som er hel. Vridde fjæra 3 ganger rundt og satt på rattet. Så har jeg lest om det å slette feilkoden på bilen ved hjelp av bilens egen diagnosetester.

Jeg gjorde som det er beskrevet, tok pinnen fra Boks A i innstikk 5 i boks B, skrudde på tenning på hakk 2 og venter i 10 sekunder, deretter trykket jeg på knappen i boks A. Men, ingenting skjer, det er ikke antydning til liv i diodelampa i det hele tatt. Prøvde det samme i en annen 940 som sto i samme gård, ikke noe liv i lampa her heller.

Bilen min er en 940 2,3 med lavtrykksturbo, 1995 modell. Er det noe jeg gjør galt her eller er det annerledes å gå frem for å lese og slette feilkoder? Det er kun et innstikk i boks B, alle de andre , 1-2-3-6-7 er tomme, kun 5.

Takker veldig for svar :)

850GLTsilver
05/07/13, 21:59
Funker diodelampa på noen som helst av de andre uttakene?

SRS-feilkoden må normalt slettes hos Volvo. Men det kan hende det finnes en metode som fungerer via diagnosestikket også?

R-M-I
06/07/13, 20:53
Om diagnose-sakene er de fremme i motorromet, er det vel dårlig med stikk inne i bilen tenker jeg?

Prøvd å bare nappe av minuspolen på batteriet ditt i sånn ca 30 min eller så..for så å hive den på igjen?
Godt mulig tomgang og sånt kødder litt i starten etterpå da, men la bare bilen stå og gå til den er god og varm så vil ting stabilisere seg igjen.

volvoRsport
06/07/13, 21:53
Funker diodelampa på noen som helst av de andre uttakene?

SRS-feilkoden må normalt slettes hos Volvo. Men det kan hende det finnes en metode som fungerer via diagnosestikket også?

Er selvdiagnose med stikk og diodelampe på 940 opp til og med 95. Kan lese av og slette feilkoder selv uten noen avleser.

mrsinder
07/07/13, 01:35
Har ikke prøvd på noen av de andre uttakene, kan sjekke i morra. Når vi satte i airbagen og sleperingen som er hel hadde vi av batteriet i en halvtime omtrentlig, så usikker på dette. Hvis det er et slags ROM (Read only memory) opplegg på hjernen, vil jo dette ligge konstant inne som en feil helt til det blir sletta gjetter jeg? Kan også hende at dioden har tatt kvelden, men jeg så etter febrilsk trykking av det var lys i den. Så noe gjør jeg feil, siden jeg heller ikke fikk noe liv i denne på en annen 940.

mrsinder
07/07/13, 21:18
Prøvde å ta pinnen i de forskjellige innstikkene, når jeg tar pinnen i hull 6 på side A lyser dioden, dog svakt men nok til at jeg ser den. Men får ikke utført prosedyren for å slette SRS feilkoden. Må jeg bite i det sure eplet og ta 940en inn til volvo jeg da?