PDA

Vis full versjon : hvordan stramme håndbrekk wire på 850 ?



PyrooMan
04/07/13, 13:46
hei for noen dager siden ble så å si all kraft fra håndbrekke borte, det er ikke noe motstand når jeg drar spaken oppover. og bilen ruller selv om håndbrekke er oppe.
må jeg bare stramme wiren eller må jeg bytte den og kan noen fortelle hvor greine sitter. evnt hvor mye tar et verksted for å fikse det?

renegade
04/07/13, 19:51
For å stramme wiren må du ta av hjulet og stramme bak i ett hull i bremseskiven ved å stikke inn en flat skrutrekker. Lys inn gjennom hullet så skjønner du nok prinsippet. Ikke ha på håndbrekket når du strammer bak på hjulet. Men det er sikker lurt å ta av kalipteren og skiven for å se om alt er i orden først siden du mistet det så plutselig.

850GLTsilver
05/07/13, 15:23
Du kan jo åpne lokket på midtkonsollen, vippe opp det lille lokket nedi rommet der, og stramme til den unbracoskruen som ligger under der.
Hender seg at denne "skrur" seg ut, med slakt brekk som resultat.

Værre er det at disse waierne er svært utsatte der de går inn i "bremseklokka".
Avrustede waiere er slett ikke ukjent, sammen med fastrustet waier på en side.
Å bytte waierne er en grei sak å gjøre, og passer man på å gjøre ordentlig rent, samt smøre opp alt som er bevegelig (Neida, ikke bremseskoene nei)
og sette inn med godt med fett der waieren kommer inn i "bremseklokka", så vil man oppleve å ha fantastisk mykt og godt brekk å trekke til.
Anbefales å gjøre nå mens temperaturen er god å holde på med slikt i. Da har du driftsikkert parkbremsesystem gjennom hele vinteren også.

PyrooMan
05/07/13, 16:41
ok takk for svare, da tester jeg først det i konsollen i midten virker som minst arbeid :)