PDA

Vis full versjon : Ettermontert Turbo.



TimB
27/12/09, 18:06
Hei.

Hvor skal jeg hente Olje til turbo fra?

Kjøpe Adapterplate for oljegiver på biltema for eks? :rolleyes:

Mvh
TimB

tyggern
27/12/09, 18:50
Hvis ikke det er nippel i blokka, kan du sette inn et T eller Y stykke til oljetryksbryteren og hente ut der.

TimB
27/12/09, 19:35
Noen som har bilde av dette? Litt usikker på hvor denne sitter!

TeamBørnOut
27/12/09, 19:49
Skal du montere turbo på en motor og vet ikke hvor oljeuttaket til oljetrykksbrytern sitter? Er dette noe lurt å begynne på da?

TimB
27/12/09, 21:35
Jada, det går fint, men var ikke Akuratt det som var spørsmålet!

spørsmålet var hvor denna oljetryksbrytern sitter

TimB
27/12/09, 21:37
ser det nok når jeg tar ut motoren og begynner. så takker for svar Tyggern

SirKim
28/12/09, 02:27
Oljetrykksbryteren sitter like ved oljefilteret.

her er et bilde jeg tok fra tråden til "Næssen"
Her er hans løsning på å hente olje til turbo

http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1879.jpg

jonass
28/12/09, 02:36
like så enkelt og ta fra frem siden under vannpumpa, der er det 1/4npt gjenger så enkelt og kjøpe fittings også

TeamBørnOut
28/12/09, 09:31
slangeklammer på trykksiden til olja? Ikke bra :P

Morgis
28/12/09, 11:40
blir tålig bra trøkk på oljetrykksiden. hadde vært svært skeptisk til slangeklemmer der

jonass
28/12/09, 11:53
bør egentlig ikke spare så veldig mye på trykk siden nei

Joakim-G_R
28/12/09, 22:38
Kanskje dere burde gå til den respektive tråden og skrive det. :) 4-5 innlegg med samme innhold, tror poenget er fremme nå.

Devils
13/01/10, 02:31
Er ikke noe problem med slangeklemmer dær.Veit av mange seriøse folk som har bygg verstinger som bruker slangeklemmer til olja dær. e jo 0 stress

TeamBørnOut
13/01/10, 04:01
Jeg vet om enda fler useriøse som bruker det. jeg har ALDRI sett et firma gjøre noe sånt. Den dagen det skjer så er det DÅRLIG reklame.. Man skal ikke ha slangeklemmer på trykksiden av olja. Det er helt fjernt å ha det i nærheten på noe som fort blir 1000grader..

ChrML
13/01/10, 08:53
Enig i at det høres fjernt ut å ha slangeklemmer på trykksiden av olje. Det er jo en feilkilde deluxe.

jonass
13/01/10, 12:13
hva skjer når man får lekaskje på innløpet på turbon, og olje renner nedover en rødglødende turbo. man kan få ende opp i brann

Joakim-G_R
13/01/10, 13:58
Nevner igjen, at poenget er nok fremme nå. Tråder har blitt låst pga OT tidligere.

INGEN SLANGEKLEMME PÅ OLJETRYKK-SIDEN, ok, got it.

Wahl
13/01/10, 14:20
Er vell for det meste til gasserturbo de bruker å ta olje fra bunnpanna? De fleste tar vell fra blokka?

volvoRsport
13/01/10, 14:29
Er vell for det meste til gasserturbo de bruker å ta olje fra bunnpanna? De fleste tar vell fra blokka?

Tar ikke olje FRA bunnpanna, men returen er som regel satt i bunnpanna på disse.

Exerqtor
13/01/10, 16:12
Vist du har tenkt å bruke litt penger på å montere oljetrykk slangene så kjøp en AN t-skjøt å sett i uttaket til trykk bryteren å kjør med AN koblinger å stålomspunnede slanger til og fra..

Mindre klumpete, og ser penere ut.. (ja jeg vet folk er skeptiske til å kjøre med AN koblinger på trykk sia å, men er slanger kutta riktig å det blir montert riktig å skrudd til ordentlig så er det null stress )

rogern
13/01/10, 22:17
når jeg sku prøvestarte ft`n mangla jeg no koblinger til en stålomspunnen slange som skal til oljetrykksbryter og måler.
tok en bit med svart vacuumslange og tredde innpå og en m6 bolt i enden med slangeklemme på :D
funka fint mens jeg prøvestarta motorn. men stod og fulgte med litt ja.
trudde det sku bli ballong, men gikk helt fint.
ville seff ikke kjørt med det sånn.
er stålomspunnen pressa slange til snurra.

Evolve_88
14/01/10, 18:37
det fungere fint med slangeklemmer på oljetrykk til turbo. bruker du slanger som tåler over 10, 15bar går det vel. bare det brukes fornuft når når du legger slangen rundt, og att det brukes orginalt eller lignende oljetrykkrør inn på turbo så slangen ikke er i nærheten av eksos på turbo. Er mye værre å bruke slangeklemmer på bensinslanger enn på trykk til olje. og som jeg har sett litt rundt er det ikke mange som stikker å presser slanger til bensina si.

TeamBørnOut
14/01/10, 18:41
volvo bruker slangeklemmer orginalt på bensina si fordi den ikke er i nærheten av noe som får metal til å lyse....
Volvo bruker ikke slangeklammer på oljesiden fordi det ville vært fantastisk idiotisk når dette ble noen år og ting råttner og blir morkent. noe det blir UTROLIG fort når det er vamt kaldt, varmt kaldt omhverandre...

Evolve_88
14/01/10, 21:37
Har holdt bra til meg med slangeklemmer til turbo. og morken blir pressa slanger å. har jobba med å presse slanger på verksted før. så har sett litt av vært av slanger. men poenget mitt var att det fungerer, ikke hvor lenge det holder. alle slanger ryker ettervært uansett om det er slangeklemmer eller ikke der.

jonass
14/01/10, 22:29
bør vel også bruke teflon slange og, tåler mer varme