PDA

Vis full versjon : Moderatorrettigheter i egen tråd, er det mulig?



mrstfu
03/07/13, 20:17
Som en del kanskje har fått med seg, er jeg flink til å bedrive såkalt OffTopicing, har til dels ønsket det velkommen i mine tråder... har imidlertid vokst opp bittelitt, og kunne tenkt meg en prosjekttråd uten for mye surr.

I samme åndedraget innser jeg at jeg er forferdelig flink til å provosere på meg gråstein, og uten problemer dra nevnte gråstein inn i egen prosjekttråd. Jeg setter veldig pris på modereringsjobben som har blitt gjort hittil, men kunne tenkt meg moderasjonsmuligheter på innholdet utover egne innlegg, kun for å rydde opp etter en diskusjon, om nødvendig. Føler også at dette vil frita moderatorer for det som sikkert oppleves som en skikkelig pissejobb, sammenlignet med den eksellente jobben dere ellers gjør ved å bjeffe litt her og der for å holde orden. ( <--- smisk, smisk :D ) Spesielt om det er enkeltinnlegg man vil ta vare på, men som av en moderator kan oppfattes som uønsket, kan det fort bli mye kluss og uheldig sletting av innlegg om det ikke gjøres av en selv.

Er dette en mulighet?

Som sagt, det dreier seg kun om egen prosjekttråd for min del, og selvfølgelig uten mulighet til å gjøre den sticky, eller noe slikt. Uansett ikke verdens undergang, men det hadde vært kult. Innbiller meg at det finnes flere som kanskje kunne tenkt seg samme muligheten.

ovlov86
03/07/13, 20:24
Tja, ikke dumt forslag det.

Sendt fra min Note II

The Sven
03/07/13, 20:26
En av de beste delene med å være moderator er jo å kunne velge ut hvilke innlegg man selv vil slette i en diskusjon ;)

mrstfu
03/07/13, 20:42
En av de beste delene med å være moderator er jo å kunne velge ut hvilke innlegg man selv vil slette i en diskusjon ;)

Det er jo litt av poenget, ja. Selvfølgelig, dette forutsetter at vBulletin tillater slike moderatorrettigheter, vi kan jo ikke ha fire tusen brukere som flyr rundt og sletter hva som helst etter eget forgodtbefinnende.

Som sagt, kun i egen prosjekttråd.

Kjetil Krømcke
03/07/13, 21:12
Tviler på at dette går i vBulletin som vi har nå, men vBulletin 5 skal visst være ganske likt som Facebook og der kan man jo "moderere" over egne innlegg. Så kanskje det kommer som en mulighet.

Men hvorfor det skal være sånn ser jeg ikke helt meningen med, om man kan tenke seg om litt ekstra så trenger ikke trådene å bli fylt opp med alt for mye offtopic, om det blir for mye så kan det altids sendes en PM til oss og vi kan rydde opp ;)

mrstfu
03/07/13, 21:21
Venter i spenning. Når kommer 5eren, i tilfelle?

ovlov86
03/07/13, 21:45
Venter i spenning. Når kommer 5eren, i tilfelle?

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/195.jpg

Daniel V
04/07/13, 10:27
Muligheten er ikke tilstede på dagens software. 5'eren skulle komme for 9 mnd siden, så hvem vet.

Uansett, så er det en del faktorer som også spiller inn. Hvis en kan moderere sine egne tråder, er det lett å slette innlegg fra andre som en ikke vil skal skrive i tråden sin, og slette ting som kan være bevis på svindel osv. Vi har backup på alt, men det er en stor jobb å lete dette frem igjen.

Dagens forumsoftware tillater ikke lavere delmoderatorer enn en forumseksjon, så der stopper det av seg selv :) Dessuten strider det mot forumets policy å gi moderatorrettigheter til alle. :) Jo flere kokker, jo mer søl er vel den mest passende beskrivelsen :)

Jeg har aldri vært på et forum som har denne muligheten. Har noen av dere? :)

Øygard
04/07/13, 11:34
Uansett, så er det en del faktorer som også spiller inn. Hvis en kan moderere sine egne tråder, er det lett å slette innlegg fra andre som en ikke vil skal skrive i tråden sin, og slette ting som kan være bevis på svindel osv. Vi har backup på alt, men det er en stor jobb å lete dette frem igjen.

Godt poeng.



Men hvorfor det skal være sånn ser jeg ikke helt meningen med, om man kan tenke seg om litt ekstra så trenger ikke trådene å bli fylt opp med alt for mye offtopic, om det blir for mye så kan det altids sendes en PM til oss og vi kan rydde opp ;)

Han meinte vel at det kan vera vanskeleg for moderatorane å veta kva trådstartar vil ha sletta og ikkje, viss ikkje det var eg som misforsto.

mrstfu
04/07/13, 12:02
Han meinte vel at det kan vera vanskeleg for moderatorane å veta kva trådstartar vil ha sletta og ikkje, viss ikkje det var eg som misforsto.

Korrekt. Spesielt hvis det er mange innlegg med offtopic, kan det bli kronglete å spesifisere "alle innlegg mellom #100 og #120, med unntak av der Øygard er morsom, der Kkromcke er konstruktiv, og mine egne innlegg, unntatt de som er offtopic...". Definisjonen av offtopic er jo og noe flytende. Spesielt om man oppgir postnummer, kan dette bli køddent da det er formateringsforskjeller mellom mobil og PC, som andre og kanskje har opplevd.

Men som sagt, går det ikke, så går det ikke. Null stress, kun et forslag.

volvoRsport
04/07/13, 13:41
Han meinte vel at det kan vera vanskeleg for moderatorane å veta kva trådstartar vil ha sletta og ikkje, viss ikkje det var eg som misforsto.

Vi har en rapporteringsfunksjon her på forumet hvor du kan rapportere poster som er støtende, bryter forumreglene osv.
Knappen finner du nederst i hver post.

mrstfu
04/07/13, 16:44
Hvordan går prosessen derfra, da? Om det er uønsket OffTopic, fjerner dere så snart trådeier trykker på knappen, eller henvender dere dere til den klagende part og lurer på hva problemet er?

Kjetil Krømcke
04/07/13, 20:34
Hvordan går prosessen derfra, da? Om det er uønsket OffTopic, fjerner dere så snart trådeier trykker på knappen, eller henvender dere dere til den klagende part og lurer på hva problemet er?

Vi leser posten å ofte litt flere poster å ser hvor det skeier ut og om det er nødvendig å fjerne innlegget. Noen ganger er det kun 1 post andre ganger kan det være 10 eller flere ;)

mrstfu
04/07/13, 20:41
Så ved offtopic i egen prosjekttråd, fornærmende eller ei, har jeg deres tillatelse til å bruke rapportknappen for å sette frem et ønske om fjerning?

Øygard
04/07/13, 21:01
Vi har en rapporteringsfunksjon her på forumet hvor du kan rapportere poster som er støtende, bryter forumreglene osv.
Knappen finner du nederst i hver post.

Veit om den ja, men har heldigvis aldri hatt bruk for han endo:)

Kjetil Krømcke
06/07/13, 19:57
Så ved offtopic i egen prosjekttråd, fornærmende eller ei, har jeg deres tillatelse til å bruke rapportknappen for å sette frem et ønske om fjerning?

Alt som strider imot reglene våre kan i utgangspunktet rapporteres, men ta det med en klype salt da ;)

Daniel V
09/07/13, 13:52
Ja, hvis du rapporterer inn noe med den knappen, fra din egen prosjekttråd så blir det sannsynligvis fjernet. Vi er litt rundere i kantene når det gjelder prosjekttråder. I utgangspunktet er det ikke sånn at en trådstarter "eier" en tråd. Dvs, at hvis du oppretter en tråd under spørsmål til 100/200-serien og noen kommer med et eller annet som du ikke er enig i, eller synes passer der, så har du i utgangspunktet ikke noen rett til å få det fjernet. I prosjekttråder derimot handler det jo spesifikt om din bil (kanskje ikke i din, men i alle andres i hvert fall :p) og da ser vi det som naturlig at du "eier" mer av den tråden, og kan i større grad bestemme over hva du vil ha der og ikke. Selvfølgelig innen rimelighetens grenser da :)

ovlov86
09/07/13, 18:07
Tror det skal mye til før jeg gidder å slette en post i min egen tråd. Måtte ha vært om det var noe som bare er totaaaalt bullshit eller at man begynner med personangrep.

Daniel V
09/07/13, 22:26
Vi har fått mye rare PM fra folk vil ha slettet både ditt og datt i diverse tråder, så ingenting sjokkerer lenger :p Terskelen er lav på enkelte ting :p

larsverm
10/07/13, 22:43
Forslaget kan virke fornuftig, altså når det gjelder prosjekttråder og andre tråder som en enkelt kan sies å ha spesielt eierskap til. Men i hvert fall så lenge de tekniske mulighetene ikke er der, får rapporteringsfunksjonen gjøre nytten.