PDA

Vis full versjon : vann i veivhusventilasjon, V70 XC 99mod



kompi
03/07/13, 12:39
hei, driver å bytter topppakning på v70 xc'n.
når jeg skulle skru av veivhusventilasjon slangene så stussa jeg på at de er kobla til vann?
det er festa i en skrue inn i innsuget like bak servo/dynamo.
den går ifra termostathus - innsug - så til veivhusboksen.
på den andre siden så går det en slange som er skrudd i bakkant av toppen, trur det går vann der.

trudde det ikke skulle være vann i veivhusventilasjonen. er ikke sånn på rød blokkene iallefall

noen som har noe forklaring på det?

MvH kompi

kompi
04/07/13, 18:35
noen?

kompi
11/07/13, 19:59
noen som har noe svar?

litt offtopic men gjelder det samme.
er det noen som har bilde eller tegning på åssen den slangen i bakkant av toppen er festa? både på topp å også den er festa til braketten

kompi
12/07/13, 21:32
Bump!

850GLTsilver
12/07/13, 21:46
Ikke vann i den som går bak toppen nei.
Er en kanal som går fre toppen og ned i veivhuset det.
Er lagt til for å bedre litt på et godt gammelt problem med veivhusventilasjonen på disse femmerne.

De tidlige hadde en tendens til å få en slik plserende trykkoppbygging på grunn av motvektene på veiva som blokkerer luftgjennomstrømmingen når stempel 3 står i toppstilling.
Blir å fungere som ei pumpe, og påfølgene overtykk og olje i innsuget.
Slangen opp på toppen fungerer som trykkutjevning rett og slett.

MEN Kondens er et gjennomgående problem i dette systemet.
Og fanges vann og olje i disse slangene så går de tett, og trykk oppstår i hele veivhuset.

Ta løs det hele og blås rent, eventuelt kjøp et komplett veivhusventilasjonssett og bytt alle deler (anbefales)

kompi
12/07/13, 22:22
sånn det står nå, det kan umulig være riktig, får ikke plass til braketten som slangeklemmer å topp motorfeste sitter fast i.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/894.jpg

850GLTsilver
16/07/13, 15:28
Neipokker. Hva er det der? Kunne jo ligne ene stussen til varmeapparatet det der.
Skal i alle fall ikke inn på Veivhusventilasjonen, Samt noe EGR.

kompi
16/07/13, 21:23
den går til veivhus vent, jeg har lagt den litt ned nå sånn at jeg fikk på braketten til øvre motorfeste.
så på en kamerat sin 98 v70 ista å han hadde ikke sånn.

C.Erstad
16/07/13, 21:39
Neipokker. Hva er det der? Kunne jo ligne ene stussen til varmeapparatet det der.
Skal i alle fall ikke inn på Veivhusventilasjonen, Samt noe EGR.

Går en slange med vann inn på veivhusventilasjon jo.