PDA

Vis full versjon : Hvor kjøpe deler til v70 og forskjell på 2.010v og 2,510v?



matros72
02/07/13, 15:01
Heisann. Skal til og kjøpe meg volvo v70 2.0 10v.
Noen som har adresse til nettside som selger deler til disse bilen?
Hvordan er egentlig 2.0 10v(126) hk motoren med tanke på kraft sammenlignet med 2,5 10v(144hk)?
Har hatt 850 med 2,5 10v,men den rev ikke akkurat skinnet av pølsa for å si d sånn.

mrstfu
02/07/13, 20:04
Ytelsesmessig er det ingen forskjell mellom 2.5 10v i 850 og V70. Det samme gjelder 2.0 10v.

Selv om det sier seg selv, er det ikke annet å si om 2.0 10v enn at den er slappere enn 2.5 10v. Du kan muilgens oppnå noe vennligere forbruk, men sannsynligvis vil du ha et høyere forbruk enn med 2.5 10v. Du høres ut som at du er glad i å gi på litt, og for å få noe fartsfølelse i 2.0 10v må du opp på turtall, desverre. EN liten motor som kjøres hardt vil som regel bruke mer enn en større motor som ikke kjøres like hardt. Økonomiske kan de ikke kalles, uansett.

Så, beklager å skuffe, men om du ikke var fornøyd med kraften i 2.5 10v, vil du ikke være noe mer fornøyd med en 2.0 10v, snarere tvert i mot.

Hva gjelder deler til disse bilene finnes det sider i bøtter og spann. Vparts.se, hova.com, scstyling.no, ipdusa.com, knock yourself out. Lite ytelsesmessige deler å få tak i, og tro meg... det er ikke noe vits i å prøve å øke kreftene i denne motoren, ei heller 2.5 10v. Blir veldig for dyrere enn hva en T5 koster, uten at du når de ytelser.

matros72
03/07/13, 08:23
Hehe..Nei er nok ferdig med den tia at jeg absolutt må"dra på". Formulerte kansje spørsmålet litt feil.
Men saken er den at jeg har sjansen til å kjøpe en 99mod v70 som er meget pen,og godt utstyrt.Men motoren som står i er jo den minste med 126hk.
Denne motoren omtaler jo enkelte som fullstendig dau,så da begynner jeg å bli litt skeptisk.Er virkelig denne motoren så elendig slapp at det ikke er noe å satse på?
Er jo greit å komme seg levende orbi en bil i forbikjøring da,uten at det skal ta år og dag:)
Er jo tross alt en 5 sylindra motor,så syns det er noe merkelig at den skal være totalt udugelig..

mrstfu
03/07/13, 10:58
Har prøvd et par av de, og jeg mener at de er brukbare som pendlerbiler, uten tvil. Forbikjøring må nok planlegges, men ingen umulighet. Hør med Ovlov86 her på forumet, han har nettopp den motoren, mener jeg huske.

matros72
03/07/13, 20:17
Har funnet noen biltester va v70 med den motoren nå,og kan ikke si at det var så negativt. 0-100 oppgidd til 11,8 sek og toppfart på 200km/t.
Så at motoren er drit dau er vel litt overdrevet da vil jeg tro. Men for all del noe reserbil er det selvfølgelig ikke,å det ha jeg heller ikke regnet med.
Men er vel mange som samenligner med turbo motorene vil jeg tro,å da blir det jo veldi slapt i forhold..
Men uansett bilen er dønn strøken med det som er av utstyr,så da får heller motoren være som den ær:)

mrstfu
03/07/13, 20:46
Med mindre det er en bil du vil jage svinger og gruse veiskrapeBMWer med, synes jeg alle motorene i 850 er kjempefine på en dag-til-dag-basis. Alle kan kjører på rundt literen på mila, og er relativt økonomiske, i forhold til hva du får.

Dog, ytelsestallene du nevner tror jeg det er vanskelig å oppnå. På fabrikkny bil, kanskje... men jeg fikk aldri min egen 2.5 10v opp i høyere fart enn 185kmt, manuellgir, tom bil og lavere enn originalt. Nedoverbakke til og med.

FolloAuto
03/07/13, 21:10
Må ikke handle hos BCB.no ihvertfall. De bedriver stort sett svindel og bedrag.

mrstfu
03/07/13, 21:27
Må ikke handle hos BCB.no ihvertfall. De bedriver stort sett svindel og bedrag.

Nå må du rulle inn skvipet. Regner med dette er fordi du har hatt en dårlig erfaring? Du må gjerne presentere det som et obektivt synspunkt på en dårlig tjeneste, men å kalle det svindel og bedrag er bare en refleksjon på uforventet tom lommebok.

Plenty med folk som har handlet fra BCB uten problemer, og som attpåtil er meget fornøyde.

ovlov86
03/07/13, 21:59
Har prøvd et par av de, og jeg mener at de er brukbare som pendlerbiler, uten tvil. Forbikjøring må nok planlegges, men ingen umulighet. Hør med Ovlov86 her på forumet, han har nettopp den motoren, mener jeg huske.

Korrekt husket. Med sine 126HK er det ikke denne motoren du går for om du er glad i fart, men jeg har aldri hatt noe problemer med forbikjøringer osv. Nå er jeg en relativt bedagelig kar og har et avslappet kjøremønster, så for meg holder 2-literen fint. Synes ikke den er plagsomt dau å kjøre.

mrstfu
03/07/13, 22:37
Jeg kjører gris hver dag med 102hk tdi på 1.6 liter, og attpåtil med 200kg mer enn V70. Kjenner jeg ikke skulle hatt mye mer krefter før ting kunne kommet ut av kontroll.

Nå skal det sies, konstant flat pedal er lettere å forsvare for seg selv når sjefen står for dieselen. Snittforbruk på rundt 0.7 på mila, tenker jeg. Fremdeles bedre enn noen P80 med bensin.

hgnubel
04/07/13, 06:58
Jeg hadde denne motoren i en 850 i mange år, og min gav seg på rundt 165km/t på autobahn. 0-100 ble aldri målt, men at det var under 12 sekunder nekter jeg å tro.

Var egentlig et større savn at bilen ikke hadde ac enn at motoren var for liten, og forbikjøringer gikk jo men måtte planlegges. Kunne godt hatt den motoren igjen i en bil nr2 :)

Sollien
04/07/13, 07:35
Blir vell hakke dårligere om det i tillegg skulle være autolat... med manuelt er det nok mulig å jage den litt mer :) men det er nok ikke en motor som egner seg for forbikjøring og campingvogntur :)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 2

mrstfu
04/07/13, 09:51
Man må bare være realist og innse hva man trenger bilen til. Skal du pendle og er fornøyd med å ligge i fartsgrensa, kan jeg ikke tenke med 126hk er noe problem; en og annen bratt bakke hvor du kanskje må gire ned. Skal du jage svinger, dra henger, og være kødden som alltid må kjøre forbi, kjøp en GLT eller sterkere.

ovlov86
04/07/13, 10:17
Om du skal jage svinger står det mer på understellet på bilen. ;-) Har kjørt fort nok til at ræva slipper i svinger med min og..

Sendt fra min Note II

mrstfu
04/07/13, 11:58
Om du skal jage svinger står det mer på understellet på bilen. ;-) Har kjørt fort nok til at ræva slipper i svinger med min og..

Sendt fra min Note II

Da har det mer med dårlige bakdekk å gjøre, kjære sørlending.

matros72
04/07/13, 21:29
Hehe mange komentarer her nå. Bilen skal brukes til normalt bruk.Har passert 40,så racerbil tia er nok over.Men skal verken dra vogn eller noe annet med bilen.Kansje en sjelden gang en liten henger å kjøre bort søppel,men det skal jeg nok overleve:) Manuellgir er det også,så den vil nok fungere til mitt bruk. Tenker mere på Comfor,utstyr og tilstand skjennerellt en Power.Bare å komme seg hjem fra sjøen (jobb) nå så jeg får hentet bilen,så blir det nok bra. Men takker for gode svar uansett:)

matros72
04/07/13, 21:36
Bdw.Hadde en 850 2.5 10v automat for noen år tilbake,og den fikk jeg presset tett under 170km/t,og det tok nærmest en halv dag.Så derfor jeg nevnte i første inlegg at den ikke akkurat dro skinnet av pølsa:) Men den var kansje ikke helt i toppform? Ikke vet jeg..

FolloAuto
04/07/13, 21:55
Nå må du rulle inn skvipet. Regner med dette er fordi du har hatt en dårlig erfaring? Du må gjerne presentere det som et obektivt synspunkt på en dårlig tjeneste, men å kalle det svindel og bedrag er bare en refleksjon på uforventet tom lommebok.

Plenty med folk som har handlet fra BCB uten problemer, og som attpåtil er meget fornøyde.

Du får gå inn å lese tråden i forhandlererfaringer så får du se hvor mange som er misfornøyd.
Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på, jeg snakker av erfaring der jeg har blitt lurt for 12.000 kroner.

mrstfu
05/07/13, 07:02
Hehe mange komentarer her nå. Bilen skal brukes til normalt bruk.Har passert 40,så racerbil tia er nok over.Men skal verken dra vogn eller noe annet med bilen.Kansje en sjelden gang en liten henger å kjøre bort søppel,men det skal jeg nok overleve:) Manuellgir er det også,så den vil nok fungere til mitt bruk. Tenker mere på Comfor,utstyr og tilstand skjennerellt en Power.Bare å komme seg hjem fra sjøen (jobb) nå så jeg får hentet bilen,så blir det nok bra. Men takker for gode svar uansett:)

Utstyr vil jo selvfølgelig variere, men med AC, skinn og elektriske duppeditter har du en forholdsvis god bil for penga. Er veldig glad i kjøregenskapene til P80, synes de er forutsigbare og følsomme, absolutt komfortable på langkjøring, så lenge understell lg bremser er i god stand. Uansett ingen stor prosess å bytte. Lykke til med kjøpet.



Du får gå inn å lese tråden i forhandlererfaringer så får du se hvor mange som er misfornøyd.
Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på, jeg snakker av erfaring der jeg har blitt lurt for 12.000 kroner.

Det er selvfølgelig leit å høre, men det at du og en gjeng med andre mennesker har hatt en dårlig opplevelse med BCB, gjør de ikke til etablerte svindlere. En nyansert og reflektert mening rundt hvordan du ble behandlet er vel og bra, men å kalle de for svindlere er kun din mening.

850GLTsilver
05/07/13, 15:32
Du får gå inn å lese tråden i forhandlererfaringer så får du se hvor mange som er misfornøyd.
Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på, jeg snakker av erfaring der jeg har blitt lurt for 12.000 kroner.

Anbefaler deg å gå til forbrukerrådet om du er blitt lurt for 12.000,-

Selv har jeg BCB blant mine egne anbefalte steder å kjøpe deler til Volvo.
Hva du er utsatt for aner jeg ikke, men å stemple en bedrift som en som driver med svindel og bedrag, bør du nok ha klar all mulig dokumentasjon på at så har skjedd.
I motsatt fall kan det fort hende at du får besøk av en sort du slett ikke ville like.

Men for å friske opp oss "uvitende": Kan du fortelle om hva du opplevde?

FolloAuto
05/07/13, 15:41
Handlet deler for 11.920,- hos dem. Snakket med de på telefon, og de skulle sende varene så fort varene var betalt. Betalte, har kvittering på overføring.
Ingen pakke(r) ble sendt, og de tar ikke telefonen når jeg ringer, og svarer ikke på mail. Ringer jeg dem derimot fra en annen sitt telefonnummer, tar dem tlf, men legger på når dem hører det er meg.
Forholdet er anmeldt til politiet, og BCB/Roger Hagen har ikke møtt til avhør i saken, og det er videresendt til retten pr. dags dato.
Forbrukerrådet anbefalte meg å gå rett til politiet.

Et par uker etter dette sjedde skryter innehaveren på facebook over at han har kjøpt seg Corvette, så pengene mine er nok brukt opp.

850GLTsilver
05/07/13, 15:48
Sært.
Aldri opplevd selv.

Lykke til med saken din i alle fall.