PDA

Vis full versjon : slange til orginal oljeretur



Anders Dybvadsskog
01/07/13, 16:24
Plages med at jeg ikke får oljereturen helt tett. Er en mm på ene siden som ikke blir tett. Har mistanker om at turboen er litt vridd. Så for å slippe å ta av hele turboen for å snu tenker jeg å ta av oljereturen og kappe av den rett under turbo å kanskje tre en oljeslange over der. Snakk om kanskje 1cm å ta bort så jeg får vinkelen helt rett. Noen som vet av type slange som funker her som går ann å tre utenpå returrøret?

Øyvind G
01/07/13, 16:53
Den enden av røret som går ned i blokka holder seg ikke på plass lenger hvis du kapper røret.
Det er mulig å gjøre slik du tenker, men da bør du ha en tapp med o-ringer som holder seg på plass i blokka.


http://i122.photobucket.com/albums/o273/volvo_raggare/240%2090mod/DSC00184.jpg

http://i122.photobucket.com/albums/o273/volvo_raggare/240%2090mod/DSC00186.jpg

kermitt
01/07/13, 17:08
Jeg bruker AN slange på returen med to slange klemmer på begge ender som står motsatt av hverandre. I stedet for den tappen så bruker jeg 3/4 til 1/2 nippel fra biltema som jeg har slipt av sekskanten på. Så tredde jeg to originale flate o-ringer på og klinte det fult med superfix for å være sikker. Har ikke lekket en dråpe.

Anders Dybvadsskog
01/07/13, 17:09
Slikt ja:) får man på plass noe slikt uten å ta av turbo å alt sånt igjen da?

kermitt
01/07/13, 17:17
Jeg gjør ikke det. Ikke sjangs. Men det er fort gjort egentlig.

Anders Dybvadsskog
01/07/13, 17:23
Var så trang eksos ved der så var så ekkelt å få på plass turboen igjen. Så har egentlig ikke lyst til å ta av den igjen:p

Anders Dybvadsskog
01/07/13, 18:31
Jef må vel på biltema i morgen da kermit å kjøpe:p

kermitt
01/07/13, 19:27
Jepp, det anbefales ;) skaff deg slangebeskytter med det samme du bytter nå så ikke oljefilteretet eller filter flytteren tar hull på slange biten.

Anders Dybvadsskog
01/07/13, 20:12
Hvor får man kjøpt slange å slikt da? Må den bankes hard nedi den biten fra biltema?

kermitt
01/07/13, 20:23
Tess skaffa til meg første gangen, siden har jeg kjøpt på Ebay, torshov og noen butikk jeg fant her inne som har absolutt ALT av AN relaterte produkter.

Den pluggen må du banke litt på for å få ned ja, men du må ikke ta i så voldsomt nei. Da står du i fare for å sprekke blokka når pluggen stopper mot den lille kanten nede i hullet.