PDA

Vis full versjon : Luftedyse/ventilasjonsting på 240, hvordan få de ut?

Naturchips
29/06/13, 00:18
Luft dysene (vis det heter det?) på 240`en er full i drit, og tenkte å ta de ut for å rense de.
Har prøvd å få den ene ut, den som sitter på venstre side av rattet.
Er det bare 1 skrue som skal ut? også røske det løs?

Skrudde ut den ene skruen men etter mange forsøk og redsel for at plasten skulle knekke orket jeg ikke mer..

Noen tips? :) vet det lå en link til hvordan man tar ut dashbordet, og der stod hvordan man fikk luft dysene ut også.
Men finner ikke den linken igjen.

Øyvind G
30/06/13, 15:12
Skal ikke de bare dyttes ut? Eller så er det kanskje noen skruer bak listen som sitter under?
Den midterste (breie) sitter med 1 eller 2 skruer.

Husker ikke helt hvordan det var, men jeg hadde ut alle på dashbordet som jeg renset for litt siden og kan ikke huske at det var noen utfordring å få de ut.

Naturchips
30/06/13, 17:25
På den midterste har jeg skrudd ut 1 skrue, sitter løs på venstre siden, men har ikke fått den ut.
Samme med den helt på venstre side, skrudd ut 1 skrue, så den er løs på bunnen. Er den klipset fast/ inni ett hakk eller noe? :)

ArneR
30/06/13, 20:38
Den belgen mellom varmeapparatet og luftedysene henger garantert igjen på varmeapparatet, ellers skal det bare være å ta ut skruene, og dra de litt mot rattet, for de henger i et spor i den ramma inni der.