PDA

Vis full versjon : Knirkehevlete!!! I 960.



ean
28/06/13, 12:38
Altså....
Alt er nytt! Nesten :-(
Bytta demper, fjær og demperlager (Suspension Strut Mount på nynorsk :-) ) og likevel har jeg en knirke/klankelyd fra hevlete!
Den gummitoppen som står øverst på fjæra hadde jeg ikke tenkt på, så den er "original" (eller brukt som det også heter). Men jeg skjønner ikke at det skulle hatt noe å gjøre med dette problemet.
For problemet er at det høres ut som om raklestaga (kyllingbein tror jeg også noen kaller dem) har gått, igjen, men det har de ikke for de er også helt flett nye.
AAAARRRGGHHHH!!!!!!!!!!
Nuvel...
Noen andre som har opplevd at galskapen har knirket og knurket en (god) stund etter bytte til nytt?
Kan det være noe jeg har glemt å gjøre før jeg monterte det inn igjen? Skulle demperen ha vært vigslet i vann fra bakevja halvegs inn i Gøta Kanal? Skulle fjærbenslagrene vært dreid ørten ganger medsols mens jeg sang du gamla du fria? HVA ER DET JEG STRAFFES FOR!
For det skal vel ikke være slik at når jeg tar tak i fjæra så skal jeg kunne dreie på denne en cm eller så høyre/venstre?
En annen ting er at med det samme alt var montert så var det helt tyst. Alt var smoooth og nice. Men i første regnskyll så kom lyden.
Og nå holder jeg på å klikke i vinkel og internasjonalt.

HJÆLP!

sekse
28/06/13, 13:45
Sikker på at du fikk med selve lageret til toppen på fjørbeinet?

Det følger ikke med om man bare bestiller "gummien".

ean
01/07/13, 10:59
Lageret var med: http://www.fcpeuro.com/products/volvo-suspension-strut-mount-740-760-780-940-960-s90-v90-uro-parts