PDA

Vis full versjon : V70 Xc vil ikke starte!



StianBerget
27/06/13, 22:48
Bytta bunnpanne, girkasse, clutch og simring bak svinghjulet i helga, monterte ale igjen ikveld men nå vil ikke motoren starte. Den går rundt på starteren men vil ikke ta iveien - er ikle engang etter. Noen som vet hva dette kan være? :( Har ikke sjekket hva det kan være enda, er så trøtt så reiste hjem for kvelden.

Deadsent
28/06/13, 00:39
Mitt tips er å gå over alle elektriske koblinger og jordingsledninger. Ellers så kan det være at veieakselsensoren din har gått i stykker.

StianBerget
28/06/13, 16:46
Mitt tips er å gå over alle elektriske koblinger og jordingsledninger. Ellers så kan det være at veieakselsensoren din har gått i stykker.

Fant problemet, Svinghjulsensoren som sitter på toppen av girkassen var ikke satt i igjen. Bilen startet med en gang nå. Problemet nå er at den er veldig ujevn på tomgang, alt fra 0.5 til 2000 omdreininger/m. I tillegg vil den ikke gi gass da jeg tråkker på gasspedalen. (Jeg fikk prøvekjørt den en tur, da virket alt fint, men forverret seg like etterpå) Kan det være gasspjeldet? Eller bare en vakumslange? Byttet veivhusventilasjon forrige uke uten å få startet å testet motor forrige uke å da byttet jeg i tillegg spjeldet siden den allerede da var litt ujevn på tomgang. (ikke så ille som nå) Gasspjeldet som jeg satte på var et annet bruke jeg hadde fått som visstnok skulle være i orden.
I tillegg lekker bunnpanna olje, brukte tydeligvis ikke nok pakningsalve :( Finnes vel ikke noe tettningsmiddel man kan ha i motoren som kan fungere?

Robert H.
30/06/13, 21:55
Dersom du har det elektroniske gasspjeldet (ETM), så mener jeg at det må programmeres til din bil.
DVS at du ikke kan sette på et nytt eller brukt uten at det blir programmert til din bil og det er det kun Volvoverksteder som kan gjøre etter det jeg forstår.