PDA

Vis full versjon : Bytte lager på høyre drivaksel 99` V70 TDI



renegade
26/06/13, 09:36
Hei.

Lageret som høyre drivaksel er opphengt i skulle vært byttet. Problemet er at de ikke kunne finne delenummeret på dette på Volvo. Er det noen her som har byttet dette og evt. har delenummeret på originalt eller f. eks et SKF lager?

Revolved
26/06/13, 14:45
Er jo bare å måle det da, ytre diameter, indre diameter og bredde på lageret :)

renegade
26/06/13, 15:39
Ja det har jeg gjort, men hadde vært tryggest å hatt ett nummer:)

Det er forresten automat visst det har noe å si.

Matre
26/06/13, 21:38
Har du boltfeste på drivakselen? Hvis ja så er originalnr: 272456 i følge Skruvat.no

renegade
27/06/13, 06:25
Det er selve hjullageret. Det er lageret som sitter ca. midt på akselen som akselen er opplagret i jeg er ute etter.

Gisholt
28/06/13, 16:22
Ganske sikker på det lageret er en del av drivakselen, og at hele akselen m/ytteringen på indre drivknute må byttes. Sett sånn ut når jeg har hatt min ute hvertfall.

renegade
29/06/13, 07:03
Det er mulig, så bare ut som at det kunne byttes da jeg så på det. Men det kan være som du sier og at det er derfor lageret ikke er i Volvo systemet.

HAS
01/07/13, 17:28
Er å få kjøpt slike lager, så det er nok greit å bytte. Skal strax handle ett selv. Skandix.de har lager. Sikkert ebay også.

Svirre
01/07/13, 22:56
Av det jeg veit, og husker så sitter lagret ferdig pressa inn i en brakett som er skrudd med 4 bolter på fjørbeinet. Drivakselen sitter skrudd fast med en 36mm mutter.

mrstfu
02/07/13, 10:53
Av det jeg veit, og husker så sitter lagret ferdig pressa inn i en brakett som er skrudd med 4 bolter på fjørbeinet. Drivakselen sitter skrudd fast med en 36mm mutter.

Tror ikke han snakker om hjullageret ytterst på spindelen, men lageret som sitter lengre inne på kun høyre drivaksel, og henger i en brakett son sitter bak på motorblokka. Kun nødvendig på høyre drivaksel, som er en del lengre enn venstre, grunnet girkassas plassering.

Svirre
03/07/13, 10:11
Tror ikke han snakker om hjullageret ytterst på spindelen, men lageret som sitter lengre inne på kun høyre drivaksel, og henger i en brakett son sitter bak på motorblokka. Kun nødvendig på høyre drivaksel, som er en del lengre enn venstre, grunnet girkassas plassering.

Må ha lest feil. Så etter 2 ganger nå og da ser jeg at det var opphenget han mener, ja :) Men jeg bare lurer, er ikke tjukkelsene på bensin/diesel drivakslene like?

renegade
03/07/13, 10:22
Flott. Lette litt på skandix, men fant de ikke. Har du link og har du handlet med de?

Det stemmer at det er lageret som sitter sånn ca midt på høyre drivaksel, ikke selve hjullageret.