PDA

Vis full versjon : Volvo 240, nyoverhalt. Kaster av seg olje



Hypnotisk
24/06/13, 21:18
Akkurat overhalt en Volvo 240 bilcrossbil. Da jeg startet den opp fant jeg ut at det kom ganske mye trykk ut av peilepinnehullet om jeg holdt fingeren over, så det jeg gjore var og ikke presse peilepinnen helt ned, slik at trykke kunne komme ut.. Men nå begynner det og komme ganske mye olje ut der.
Vet ikke hvor lurt det er og trykke peilepinnen helt ned, for en stand må jo trykket gå. Vil helst ikke ødlegge noe inni motor nå
Er det normalt at det er trykk i bunnen etter en overhaling?
Evt noen som har tips til hva som kan være feil?

Rensa vevhusventilasjonen da motor var ute. (Hadde ikke problemet før overhaling)

Sondre93
26/06/13, 15:22
Visst veivhusventilasjonen var skikkelig hadde du ikkje hatt det problemet :) Begynn med det!

hovve93
26/06/13, 20:26
du har vell ikke lettmetall fra turbo til slange og inn på retur oilje? hadde samme problem med min, da disse koblingene sprikker/svekkes....dra å tess og presse på koblinger.

Sondre93
26/06/13, 20:36
du har vell ikke lettmetall fra turbo til slange og inn på retur oilje? hadde samme problem med min, da disse koblingene sprikker/svekkes....dra å tess og presse på koblinger.

Er vell ikkje lov med turbo i bilcross? :)

Tinnsoldaten
26/06/13, 23:07
Kan høres ut som gjennomslag. Mål kompresjonstrykk. Har du skiftet stempelringer?