PDA

Vis full versjon : Partikkelfilter service v70 drive,og Bsr/Rica tuning



robol
22/06/13, 13:11
Hei.
Bilen min har begynt å bli litt tregere,og jeg har en mistanke om at partikkelfilteret begynner og tette seg.(kjører mest småkjøring)
Er det noen som vet hva serviceintervallen på filterbytte er? er det integrert additiv system (f.eks EOLYS-system) på denne bilen?
Tenkte også at jeg skulle kjøpe Rica eller Bsr tuning til denne,men har lest en plass at det blir frarådet på biler med partikkelfilter. noen som har peiling på om det stemmer?
Hvilken av Bsr eller Rica annbefales på denne bilen?
Håper det er noen kloke volvofolk her inne som kan svare meg på disse spørsmålene :)

robol
25/06/13, 12:41
Ingen som vet noe,har erfaring med dette? Kan det være EGR-ventilen som er kokset igjen? Er det noen som vet om det blir problemer hvis jeg napper ut kontakten eller blender den?

V70
26/06/13, 23:45
På min 2010 V70 DRIVe skal partikkelfilteret skal byttes med intervaller på 120 000 km, men har lest om de som har strukket dette til både 160 000 og 180 000 km uten problemer, men dette er som du er inne på sikkert avhenging av bruk. På nyere modeller skal dette ikke være nødvendig, men jeg er usikker på hvor skillet går. Det skal etterfylles additiv med intervaller på 60 000 km.

robol
19/07/13, 18:42
På min 2010 V70 DRIVe skal partikkelfilteret skal byttes med intervaller på 120 000 km, men har lest om de som har strukket dette til både 160 000 og 180 000 km uten problemer, men dette er som du er inne på sikkert avhenging av bruk. På nyere modeller skal dette ikke være nødvendig, men jeg er usikker på hvor skillet går. Det skal etterfylles additiv med intervaller på 60 000 km.
Takk for svar :) Men det var desverre turbohavari på bilen :( heldigvis hadde jeg garanti fremdeles ;) Når det gjelder tuning,anbefalte mekanikeren hos Volvo meg å kun gå for RICA på denne bilen..