Vis full versjon : bygge om b230fd til turbo
Hei, har en 240 se 93 stv med b230fd motor, og har lyst på turbo i den å lurte på hva jeg må bygge om å hva jeg må ha for å få det til og hvor jeg kan få tak i dette ? og om det går å bruke en turbo fra en 2 liters saab motor fra en saab 9000 cse 2L turbo ? noen som har noe tips til hva jeg må gjøre ? :) tenkte å ha rundt 200 hk i den i første om gang :)
Driver med det samme, så jeg kan jo ramse opp noen punkter: oljeretur, jeg borer og gjenger opp bosset på blokka, men mange sveiser en rørsving fra bunnpanna som på r-sport settene, men personlig liker jeg ikke den løsningen.
Oljetilførsel: der finnes det en del alternativer, du får kjøpt universale sett på ebay med 1/8" npt plugg med et messingkryss med fire hull, og stålomspunnet an-4 slange. Denne skrur du inn med en overgang der oljetrykkvakta står.
Personlig foretrekker jeg en 90* overgang fra 1/4" bspt til 7/16" jic (samme som an-4)som jeg skrur inn under vannpumpa, du finner en umbrako der. Da slipper du en masse ledd og overganger ved oljefilteret, og du kan bruke den originale oljetrykkvakta.
Ellers trenger du jo dyser og hjerner fra ft/fk osv, men det finner du info om i guiden fra a til f/ft/fk og overalt ellers.Lykke til.
okey :) takk, men har du noe side hvor jeg kan få tak i alt en trenger til å bygge om ?? :)
Tja, mye av det du trenger er best å finne brukt. Eks; hjerner, dyser etc. Hvis du ikke har romslig budsjett.
Hvis du er usikker på alt som trengs, bør du kanskje kjøpe en donorbil med turbomotor. Da får du jo med alt, inkludert det du oppdager underveis :-)
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
okey :) da vet jeg det :) takk takk :D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.