PDA

Vis full versjon : godkjenne større bremser 240



HWM
21/06/13, 18:00
noen som vet hvordan, eller om det i det hele tatt går an å få godkjent større bremser på 240? som f.eks r-bremser o.l?
hva kreves evt for å få det godkjent?

volvo242
21/06/13, 18:04
det går å få godkjent det ja, jeg har fått forhåndsgodkjent bremser fra en Nascar bil..

kravet var at adapteret til kaliptern er laget i minimum 12mm stål og i et stykke, altså ingen sveiser eller liggnede.

skivene hadde de ingen spesielle krav til, kalipterene må ha støvtetting rundt stemplene. noe ikke alle ettermarkeds kaliptere har.

sekse
22/06/13, 07:57
Har du noen lover/paragrafer og vise til? Hadde vært kjekt å ha når en skal søke hos det lokale biltilsyn :)

volvo242
22/06/13, 15:52
Har du noen lover/paragrafer og vise til? Hadde vært kjekt å ha når en skal søke hos det lokale biltilsyn :)

det har jeg ikke, men jeg har papir på at det godkjennes andre bremser liggende i verkstedet. (ifra svv hær i byen) å om jeg husker det når jeg er dær så skal jeg ta bilde av det

sekse
22/06/13, 17:02
det har jeg ikke, men jeg har papir på at det godkjennes andre bremser liggende i verkstedet. (ifra svv hær i byen) å om jeg husker det når jeg er dær så skal jeg ta bilde av det

Takker!

Førde det eller?

volvo242
22/06/13, 18:00
Takker!

Førde det eller?

trondheim

HWM
23/06/13, 14:16
det har jeg ikke, men jeg har papir på at det godkjennes andre bremser liggende i verkstedet. (ifra svv hær i byen) å om jeg husker det når jeg er dær så skal jeg ta bilde av det

vært veldig kurant å få sett det papiret hvis det hadde vært mulig? :)

sekse
23/06/13, 14:37
vært veldig kurant å få sett det papiret hvis det hadde vært mulig? :)

Gjerne det ja, om ikke annet navnet/kontaktinfo til personen på bt i Trondheim :)

Soulair
27/06/13, 16:11
noen som vet hvordan, eller om det i det hele tatt går an å få godkjent større bremser på 240? som f.eks r-bremser o.l?
hva kreves evt for å få det godkjent?

Jeg har en godkjent søknad på en 1977 Volvo 242 med nettopp Volvo S-60R bremser, i tillegg til bl.a Wattlink og B21ET med sentrifugalkompressor. Men desverre har jeg ikke tenkt å scanne inn og legge ut her pga faren for MISBRUK!

Jeg oppfordrer deg til å sende inn en søknad til SFOOR (slik jeg gjorde) med alle planene dine, og få dette på papiret før du begynner. Det skader heller ikke å invitere en kyndig kontrollør fra Statens Vegvesen under oppbygging for å følge opp og gi noen råd underveis.

volvobrage
27/06/13, 16:40
Jeg har en godkjent søknad på en 1977 Volvo 242 med nettopp Volvo S-60R bremser, i tillegg til bl.a Wattlink og B21ET med sentrifugalkompressor. Men desverre har jeg ikke tenkt å scanne inn og legge ut her pga faren for MISBRUK!

Jeg oppfordrer deg til å sende inn en søknad til SFOOR (slik jeg gjorde) med alle planene dine, og få dette på papiret før du begynner. Det skader heller ikke å invitere en kyndig kontrollør fra Statens Vegvesen under oppbygging for å følge opp og gi noen råd underveis.

Har du ein kontaktperson i SFOOR??Er jo klin umulig og få tak i nåke der, prøvd og ringe forskjellige nummer i to dagar, folk setter meg over men ingen tar telefonen..

sekse
27/06/13, 16:47
Jeg har en godkjent søknad på en 1977 Volvo 242 med nettopp Volvo S-60R bremser, i tillegg til bl.a Wattlink og B21ET med sentrifugalkompressor. Men desverre har jeg ikke tenkt å scanne inn og legge ut her pga faren for MISBRUK!

Jeg oppfordrer deg til å sende inn en søknad til SFOOR (slik jeg gjorde) med alle planene dine, og få dette på papiret før du begynner. Det skader heller ikke å invitere en kyndig kontrollør fra Statens Vegvesen under oppbygging for å følge opp og gi noen råd underveis.

Navn/adresse/kontaktinformasjon til denne gruppen?

Så skal de søkes! :)

Soulair
29/06/13, 19:50
Har du ein kontaktperson i SFOOR??Er jo klin umulig og få tak i nåke der, prøvd og ringe forskjellige nummer i to dagar, folk setter meg over men ingen tar telefonen..

Tror du må sende inn en søknad. Jeg brukte AMCAR.NO sitt skjema "Ombygging av bil" (som du finner her: http://www.amcar.no/teknisk+infosenter/921/skjemabank.html), på både 760 og 242, med tilbakemelding om at dette er gode skjema. Min kontaktperson hos SVV er selv bilbygger og er meget oppegående og åpen for det meste. Jeg tror dialogen blir enklere når du først har fått svar. Har gått mest i mail og besøk i verkstedet i etterkant.


Navn/adresse/kontaktinformasjon til denne gruppen?

Så skal de søkes! :)

Nå arresterte du meg litt der.. Jeg TROR jeg la søknaden i en konvolutt merket SFOOR i postkassen til SVV her i Trondheim. De videresender til rette vedkommende, også får du svar i løpet av senest 4 uker.

Håper dette hjelper og at det er forståelse for min tilbakeholdenhet av info..:)

sekse
27/01/14, 22:00
Fått noen tilbakemelding på søknaden?

Evt andre med erfaring på dette området?