PDA

Vis full versjon : Ladetrykksjustering, valg av WG osv?



Joakim-G_R
21/06/13, 09:17
Ser det er å få kjøpt WG med 2 innganger, over og under membranen.
Har det noen reell fordel? Vil man merke "boostcreep" uansett, eller kommer det med høye ladetrykk som 1.5 og oppover?

Hva er den mest stabile måten for å justere trykk på, med intern WG? "Pysventil" er vel ganske utdatert?

The Sven
21/06/13, 12:53
De fleste eksterne WG har nippel over membranen i tillegg til under, ser det er blitt vanlig på en del WG-klokker til interne også. Den øvre kan brukes med en trykkregulator som holder et konstant makstrykk på oversiden av membranen.

http://www.team-integra.net/forum/attachments/forced-induction/1284d1315582146-where-install-manual-boost-controller-wstgate.gif

Har det koblet sånn på Audien, der det er ekstern WG originalt. Skal vel være av de metodene som hindrer tyvåpning best, og mener jeg fikk litt raskere ladetrykk. Sliter uansett med trykkfall ved turtall (som var årsaken til at jeg kobla det om), men det kan ha å gjøre med at jeg ikke har fått prøvd med noe stivere fjør enda. Bruker også en Biltema trykkregulator med helt feil reguleringsområde, så det er vel en del å hente på en som er mer anpasset for formålet....

WG-klokker med 2 nipler kan også brukes på vanlig måte uten den øvre tilkoblet.

Joakim-G_R
23/06/13, 17:21
Lurer på å prøve noe sånt. Hvilke problemer er det man evt kan/vil få med "tradisjonell" intern WG?

ArneR
23/06/13, 18:03
Boostcreep kan unngås enkelt, så lenge man har tilstrekkelig kapasitet på klaffen som bypasser eksosen fra turbinen. Jeg portet hullet i turbinhuset mitt til den litt større klaffen i ATP ultimate internal wastegate huset, og jeg opplevde aldri skjenende ladetrykk.

Elektronisk boostcontrol og en ventil mellom kompressorhuset og aktuatoren bør jo være en god løsning på stabilt og raskt ladetrykk, nesten uavhengig av forspennet i aktuatoren, siden den da ikke tyvåpner før ventilen får beskjed om å åpne for luften. :)

Joakim-G_R
23/06/13, 23:51
hvor selger de ATPhuset, og hva ga du for det? tenkte på KL sitt hus jeg, i utgangspunktet.

ArneR
24/06/13, 00:42
Huset de selger på klracing er med deres egne ord av dårlig kvalitet, der armen til klaffen kan bli skjev. o.O Det er derfor de selges ut til en så lav pris, personlig ville jeg ikke kjøpt det da, blir liksom ikke verdt det om det ryker etter kort tid.

Huset til atpturbo føres av qwt.no, koster 1590,-, turbotrimming hadde også tidligere, men han har visst begrenset vareutvalget og tilbud på en slik måte at han ikke virker interessert i å drive butikk lengre. :p

Joakim-G_R
24/06/13, 08:03
Er jo "bare" å bytte den armen da, evt? Fra et org. eksoshus.

Er jo en rimelig grei økning i pris, fra KL-huset, til ATP-huset. :p

ArneR
24/06/13, 11:13
Ja, det er jo "bare" å gjøre det, men fremdeles synes jeg kvaliteten på atphuset er såpass mye bedre når det er laget av støpegods, at det blir verdt det på en måte.

Batland
27/06/13, 16:41
Ja, det er jo "bare" å gjøre det, men fremdeles synes jeg kvaliteten på atphuset er såpass mye bedre når det er laget av støpegods, at det blir verdt det på en måte.
Helt klart.
Hvis man velger høykvalitet turbo, wghus, actuator og 940 manifold så er det "set and forget." Fungerer godt og holder i 100 000 vis av km. :)