PDA

Vis full versjon : Powerbox TDI



Jimmen
20/06/13, 00:18
Heihå!

På 850\V70 TDI, hvor i huleste er kontakten på dieselpumpa der man kobler til powerboks?
Lurer meg på om det er annet ledningsnett på 01 V70 og eldre kaross.

Bilde hadde hjulpet veldig, da jeg har lett og lett i min uten å finne noe..

Jimmen
21/06/13, 17:49
ingen...?

daihatsu93
21/06/13, 18:02
Hadde vært intressant og visst! det er bare en boks men kobler til på motoren? vet åssen det er på bmw, men det er ikke vag 5syl. Orginal chip i styreenheten er litt dyrere kanskje :P Skulle gjerne hatt litt mer krutt i v70`en selv!

Dan Bay-Johansen
21/06/13, 19:15
Bare så det er sagt så er ikke disse powerboksene videre sunt for motorene deres...

Chip eller omprogramering er veien å gå ;-)

Sendt fra mobilen min.

daihatsu93
21/06/13, 19:38
Det beste er og få tak i en styreenhet som er chippet?:)

Dan Bay-Johansen
21/06/13, 19:44
Det beste er og få tak i en styreenhet som er chippet?:)

Kort sagt ja ;-)

Sendt fra mobilen min.

Jimmen
22/06/13, 01:17
Helt korrekt, er sunnere for alt som snurrer rett og slett.

Powerboks kan føles mye sprekere ut da, men om du kjører bil i benk så skjønner man hvorfor..
Med powerboks får man en enorm ketsjup effekt, altså en kurve som ikke stiger, men skyter i være i det turbo trår til..

Og dermed hardere å være driverk også!

Men uansett vil jeg vite hvor den kontakten er, vet hvor den er på 850 TDI men er ikke samme her ivertfall!
Skal ha en KCR boks fram til jeg finner meg en ekstra hjerne, vil ha orginal hjerne liggende før jeg chipper ordentlig.

brynna
22/06/13, 06:07
Kontakten for å koble til boks er festet i en brakett foran på motoren i deling mellom bunnpanne og motorblokk. Altså rett under dieselpumpa.
En svart kobling.
Forutsetter at dette er en VAG diesel.

Men... har du et par tusenlapper til overs hadde jeg gått for en proff reprogrammering av hjernen. Koster noe mer, men du
får en motor som har det mye bedre. Boksene styrer ikke alle parametere i motoren slik reprog. gjør.

En annen sak er at reprogrammering er skjult for BT og andre.

Dan Bay-Johansen
22/06/13, 08:18
En powerboks lurer "hjernen" til å gi mer diesel etc. Omprogramering gjør det på en mer ordentlig måte i form av høyere ladetrykk og riktige verdier. Søk litt på nettet så vil dere se hva jeg mener.

Veldig ofte vil biler med powerboks sote mer osv...

Sendt fra mobilen min.

Jimmen
22/06/13, 10:17
Kontakten for å koble til boks er festet i en brakett foran på motoren i deling mellom bunnpanne og motorblokk. Altså rett under dieselpumpa.
En svart kobling.
Forutsetter at dette er en VAG diesel.

Men... har du et par tusenlapper til overs hadde jeg gått for en proff reprogrammering av hjernen. Koster noe mer, men du
får en motor som har det mye bedre. Boksene styrer ikke alle parametere i motoren slik reprog. gjør.

En annen sak er at reprogrammering er skjult for BT og andre.

Joda, skal chippe "ordentlig" når jeg får tak i en ekstra hjerne.
Vil ha en orginal hjerne liggende før jeg gjør det.

Uansett, siden vi begge er namdalinger..
Vet du om noen i nærheten som chipper?
Eneste jeg vet om er KH-Racing..

brynna
23/06/13, 05:24
Joda, skal chippe "ordentlig" når jeg får tak i en ekstra hjerne.
Vil ha en orginal hjerne liggende før jeg gjør det.

Uansett, siden vi begge er namdalinger..
Vet du om noen i nærheten som chipper?
Eneste jeg vet om er KH-Racing..

Har vel mest tro på Namsos Bilteknikk (noe stiv pris 7800,- for VW diesel) men det koster å kjøre til
Trondheim eller på østlandet også.Er ikke noe problemer med reklamasjoner der ihvertfall
Du har også Fjellets Elektro.


Har ikke hatt noe kontakt med dem tidligere så er ukjent for meg vedr. tuning

Svirre
01/07/13, 22:51
Bare nevner at du bør med sterkeste anbefaling styre UNNA hvis du har automat. Mer moment uten justering av girkassa tar fort knekken på dem. Proff chipping endrer også oppførselen til girkassa og gjør den med effektiv og riktig i forhold til motorytelse. Bare sier det så du ikke lager en ny tråd med "Def. girkasse" ;)

T90
02/07/13, 17:56
er det en egen chip til automathjernen på aw55-50?

Svirre
03/07/13, 09:26
er det en egen chip til automathjernen på aw55-50?

ECM og TCM kommuniserer sammen, så hvor programmeringen legges inn veit jeg ikke. Men jeg regner med at det blir lagt inn ny software i TCM også.