PDA

Vis full versjon : Kupévifta funker kun på hakk 1!



Aalsen
25/05/10, 18:40
Nå har jeg nettopp bytta det helsikes varmeregisteret og ligget i mange merksnodige stillinger, bannet grovt og stiv i rygg og nakke. Før jeg koblet av hele dritten funka vifta på alle hakkene tror jeg, i hvert fall på hakk tre, for det hørte jeg. (76 mod) Nå funker vifta bare på det første hakket! Jeg har koblet om de fire ledningene bak på bryteren, men to av dem må stå der de står for at hakk 1 skal funke.

Noen som vet hva detta kan være? Hadde vifta vært gåen ville den jo ikke funka, hadde motstandene vært gåen ville den vel funka på hakk 3? Den funker altså bare på hakk 1, det man trenger minst!

Hvis jeg må ut med hele dritten en gang til vraker jeg bilen!!

Dan Bay-Johansen
25/05/10, 18:56
Det må være elektrisk feil en plass evt feilkobling vil jeg tro...

Kan igrunn ikke være motstanden, da den skal funke på trinn 3 uansett om motstanden er gåen eller ikke.

Har ikke bytta om på noen ledninger eller noe da ?

Aalsen
26/05/10, 19:35
Det må være elektrisk feil en plass evt feilkobling vil jeg tro...

Kan igrunn ikke være motstanden, da den skal funke på trinn 3 uansett om motstanden er gåen eller ikke.

Har ikke bytta om på noen ledninger eller noe da ?

I dag slutta den å funke helt! Må vel være releet som er gåent da? Med tanke på at den bare funka på hakk 1 og ingen andre i går? Kan det være noe annet enn at vifta plutselig ble ødelagt?

Mr. Crepsley
26/05/10, 20:11
Er ikke bare så enkelt at bryteren er gåen?

Aalsen
26/05/10, 20:41
Er ikke bare så enkelt at bryteren er gåen?

Jeg var faktisk innom tanken i stad, hehe.

Aalsen
26/05/10, 21:21
Jeg var faktisk innom tanken i stad, hehe.

Da er det vel bare å finne en billig bryter på Thorsov eller Mekonomen? Må vel ikke ha original volvobryter?

Aalsen
01/06/10, 22:15
Nå funker den plutselig på trinn 1 igjen.. Hehe

Anders-
01/06/10, 22:32
Kan være så enkelt som dårlig kontakt på baksiden av bryteren

Tinnion
02/06/10, 20:40
de bryterne der er noe drit når de begynner og dra på åra har jeg funnet ut. Prøv og bytt bryteren ja. Min må bryter må man dra ut litt på siste hakk for at den skal fungere :-P

Aalsen
20/07/10, 16:48
Er ikke bare så enkelt at bryteren er gåen?

Det er helt riktig!
Dro på høggern og plukka meg en original bryter fra en nyere 240. Funker som hakka møkk! Det skal sies at jeg både ser og merker stor forskjell på den "nye" og gamle bryteren. Nå funker den i hvert fall på alle hakk :)