Turbokassa
25/05/10, 17:44
Har en 940 230FK som ikke liker turtall under kjøring.
Ved rusing er den normal, og ved kjøring er den normal helt til jeg kåler på skikkelig, da vil den ikke over 5k.
Starter med å "kveles" ved 4400 omtrent, og vil ikke mer enn 5k.
Kjører med ca 1 bar og GIK chip i bensinhjerne.
Har misstankte om at den går litt magert, men ikke fått målt enda.
Dette begynte for ikke lenge siden, vanligvis ville bilen ladet helt til 1,4 bar, men etter dette kom så butter alt litt under 1.
pga mulig mager blanding er ladetrykk fucked, skal lade 0,95.
Noen som har vært borti noe slikt?
Frykter dette kan ha sammenheng med at bilen ble MEGET varm en dag den kokte for noen uker siden, biltema deler som ikke tålte hele vinteren, så el-vifta fikk ikke strøm. Vet ikke hvor lenge den kokte, for jeg oppdaget det plutselig når jeg var hos en kamerat.
Men den var noe innstinnihelvettes varm og fresa i evigheter...
Ved rusing er den normal, og ved kjøring er den normal helt til jeg kåler på skikkelig, da vil den ikke over 5k.
Starter med å "kveles" ved 4400 omtrent, og vil ikke mer enn 5k.
Kjører med ca 1 bar og GIK chip i bensinhjerne.
Har misstankte om at den går litt magert, men ikke fått målt enda.
Dette begynte for ikke lenge siden, vanligvis ville bilen ladet helt til 1,4 bar, men etter dette kom så butter alt litt under 1.
pga mulig mager blanding er ladetrykk fucked, skal lade 0,95.
Noen som har vært borti noe slikt?
Frykter dette kan ha sammenheng med at bilen ble MEGET varm en dag den kokte for noen uker siden, biltema deler som ikke tålte hele vinteren, så el-vifta fikk ikke strøm. Vet ikke hvor lenge den kokte, for jeg oppdaget det plutselig når jeg var hos en kamerat.
Men den var noe innstinnihelvettes varm og fresa i evigheter...