PDA

Vis full versjon : Motorfester som tåler litt?



Joakim-G_R
17/06/13, 10:52
Hva bruker dere? De "vanlige" putene, både orginale og forsterket deler seg jo etter kort tid. Valget står på å bytte motorfester hver 3. tank, eller bygge om motorfestet, som igjen blir litt "så som så" mtp kollisjonssikkerhet.

Så så jeg motorfestene fra www.retroturbo.co.uk , noen som har prøvd disse? Ser jo veldig høye ut, iallefall i forhold til de orginale putene.
Er mulig ikke noe bedre enn å bygge om festet og bruke orginale puter/forsterkede puter, men. Ser om mulig bedre ut i forhold til godkjenning hos o'store Biltilsyn.

Sondre93
17/06/13, 15:22
Hockeypuck :)

Joakim-G_R
17/06/13, 15:26
Hockeypuck :)

Kan jo like gjerne montere det rett i hverandre da. :)

Dan Bay-Johansen
22/06/13, 23:52
3206

Hva med disse ? Kanskje de kan brukes...mener det er BMW fester. LINK: http://www.gsbildeler.no/

Linken din i førsteposten virker ikke Joakim.

ArneR
23/06/13, 00:02
Dette funker, selv om det er litt ghetto drarace style: Kjetting festet i øyemutter og pinnebolt på motofestebraketten og sveist i traversen. :p

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/576374_300817139994454_1365091739_n.jpg

Joakim-G_R
23/06/13, 17:18
3206

Hva med disse ? Kanskje de kan brukes...mener det er BMW fester. LINK: http://www.gsbildeler.no/

Linken din i førsteposten virker ikke Joakim.

Hm de skal forskes litt på!
Ellers tror jeg det faller på godkjenning også ombygging. Kraften som utøves på eksossiden blir jo på skrå/sidelengs, så er vel bare et spørsmål om tid før det går gæli. Ett av de gamle alufestene mine har jo fått urundt høl også pga dette.

Linken fungerer ikke fordi jeg er en tulling - www.retroturbo.com er riktig link

Dan Bay-Johansen
23/06/13, 20:23
Det er en her på forumet som bruker slike fester, var det muligens Steffen740 (?) som har det på 3-serien sin....?

Ved bruk av 960 fester på hvitblokk i RWD så er vel disse rimelig bolt-on. Så om man lager noe tilsvarende til rødblokka så kanskje det vil funke ? Ser jo også for meg at støttestag evt kjetting som ArneR viser over er et stort pluss for å forlenge levetiden på motorfester på disse skakkingene...

Til R6en min skal jeg lage noe selv, skal ikke se bortfra at disse blir aktuelle da ;)

Turbo_K
24/06/13, 10:35
Noen som har prøvd de nye motorfestene til Pedersens da?

http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_diverse/motorfester.html

Jeg har forøvrig de gamle festene til Pedersens på banebilen, har ikke klart å rive de i filler enda...

Joakim-G_R
24/06/13, 10:43
Jeg hadde forsterkede fester på min gamle bil, der røyk de på begge sider.. Med F-motor :cool:

Naturchips
29/06/13, 13:35
Noen som har prøvd de nye motorfestene til Pedersens da?

http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_diverse/motorfester.html

Jeg har forøvrig de gamle festene til Pedersens på banebilen, har ikke klart å rive de i filler enda...

En venn av meg hadde de der på sin 240 turbo. De røk etter en uke.. Så no står det ett hjemmelaget motorfeste av stål.
Rister voldsomt, men ryker ihvertfall ikke. ;)

JEMracing
03/07/13, 20:15
Ville ikke brukt stål fester som er nevnt ovenfor her. Hvis ikke det er snakk om bil cross bil da eller blir sponset av loctite.
Bruk heller diesel motorfester + Biltema strekkfisk med et vanlig motorfeste mellom motorom og topp/eksos flensen.

Volvo 1983
06/08/13, 14:31
Hei!

Jeg har Originale Dieselfester på min 240 Turbo, som er på 8.ende M45/46 Girkassen, både bane og Vei over 6 år. De holder.

Mens Pedersens Forsterka fester røk på min Bruksbil 240 med B230FD.

Man får som regel det man betaler for!

Mvh

Raymond Langførr
10/08/13, 20:55
Med tanke på at vi er inne på motorfester så stiller jeg et spørsmål om det her hvis det er greit :)

Jeg har nettopp bytta motorfester på min 90 volvo 244 B230F, Biltema sinne da.. Men etter jeg bytta til disse så har motoren begynt å "riste" mere på tomgang.. så når jeg står i kryss og sånt så føler det ut som at jeg sitter i en overtrimma V8 pga hele bilen står å vagger.. Noen som vet hva det kan være grund til ?

Turbo_K
12/08/13, 23:16
Med tanke på at vi er inne på motorfester så stiller jeg et spørsmål om det her hvis det er greit :)

Jeg har nettopp bytta motorfester på min 90 volvo 244 B230F, Biltema sinne da.. Men etter jeg bytta til disse så har motoren begynt å "riste" mere på tomgang.. så når jeg står i kryss og sånt så føler det ut som at jeg sitter i en overtrimma V8 pga hele bilen står å vagger.. Noen som vet hva det kan være grund til ?

Det er fordi Biltemas motorfester er alt for myke. Du kunne like gjerne ha knytt fast motoren med to kondomer, de ville ha gjort samme nytten.

Veg4rd
19/08/13, 23:25
jeg har prøvd mye rart av motorfester i original utførelse. to forskjellige sett med "forsterka" fra bcb, og de fra pedersens. falt til slutt på biltema sine! og det dere sier om at de er for myke, stemmer ikke med det jeg har erfart. de sitter godt, og har overlevd 2 sesonger med iskjøring. mulig jeg har heldig og fikk en god lot, men jeg er ihvertfall veldig fornøyd :) bang for the buck!