PDA

Vis full versjon : 2.5 TDI døde helt plutselig!



Marius161
15/06/13, 19:43
Har aldri hatt motortrøbbel før. Men når jeg skulle starte den i dag gikk den i 2 sekunder så døde den! Why?? :-O

Shaiko
15/06/13, 19:48
Regreim havari?:p

Marius161
15/06/13, 19:50
Hvordan finner jeg isåfall ut av det?

Shaiko
15/06/13, 19:57
Hehe.. Kan jo være flere årsaker for at den ikke går.

Feks at den ikke får diesel. Har du lite kunnskap på bil så kan den kanskje være lurt og be noen som har det til og kikke på den.. Er det register havari så pleier du og høre motoren kinne litt lettere en normalt på starteren pga ingen komprisjon. Men det sitter også en regreim på disel pumpa som kan ha ryki da har du komprisjon men ikke start. Men som sagt kan være andre årsaker.

brynna
17/06/13, 20:31
Releer kan skape problemer på TDI, startsperra også... (tenningslåset) har jeg mest tro på da bilen går et par sekunder.
Stopp/start ventilen oppå dieselpumpa.

Er det el-feil har du en feilkode som kan leses ut

Svirre
17/06/13, 23:11
1. Har du diesel?
2. Sjekka at det kommer diesel fram? Evt. luft i systemet?
3. Noen feilkoder som har kommet?
4. Sjekka at pumpereima har ryki/falt av?
5. Chip?

Hadde det vært reg.reims havari så hadde det sagt "klakk-klakk" og en alvorlig bråstopp.

Marius161
18/06/13, 17:32
Kommer diesel fram, får ingen varsellys i instrumentet, begge reimer ser visuelt fin ut, regner med den er chippa av noen som har hatt bilen før meg siden den har unormalt bra akselerasjon. Har ikke hørt noen "klikk-klakk" lyder. Har turnet startmotor og lyttet mot toppdeksel uten å høre noe unormalt.

Dan Bay-Johansen
19/06/13, 08:18
Kommer diesel fram, får ingen varsellys i instrumentet, begge reimer ser visuelt fin ut, regner med den er chippa av noen som har hatt bilen før meg siden den har unormalt bra akselerasjon. Har ikke hørt noen "klikk-klakk" lyder. Har turnet startmotor og lyttet mot toppdeksel uten å høre noe unormalt.

Dette er vag motoren sant? Dieselpumpereima kan ha hoppet over ei tann eller to, da er det dødt. Veldig kravstor på timinga disse...nettopp byttet register på 02 Transporter, hodebry :-P

Sendt fra mobilen min.

brynna
19/06/13, 18:23
Kommer diesel fram, får ingen varsellys i instrumentet, begge reimer ser visuelt fin ut, regner med den er chippa av noen som har hatt bilen før meg siden den har unormalt bra akselerasjon. Har ikke hørt noen "klikk-klakk" lyder. Har turnet startmotor og lyttet mot toppdeksel uten å høre noe unormalt.

Les ut feilkoder først som sist. Kjøp en på¨Biltema alternativt ta turen innom verksted... prisen blir den samme på leser fra BT og avlesning hos verksted.

Du får kanskje et utgangspunkt i feilsøkingen.

Svirre
19/06/13, 22:57
Les ut feilkoder først som sist. Kjøp en på¨Biltema alternativt ta turen innom verksted... prisen blir den samme på leser fra BT og avlesning hos verksted.

Du får kanskje et utgangspunkt i feilsøkingen.

Dra likesågodt innom et verksted. Kommer du hjemmat med en feilsøker fra tema så kan du banne på at den ikke finner så mye. Evt. by på mer problemer :p

Espen Hveding Nordgård
23/06/13, 09:55
Feilkodeleseren fra tema er ikke så veldig fornøyd med blandingen av Volvo og VAG og får ikke kontakt med noe som helst, desverre.
Ikke en gang VIDA med DICE får kontakt med alle systemer...