PDA

Vis full versjon : [INNFØRT] Forumdel med ønske om frakt av ting og tang hit og dit.



The Sven
13/06/13, 21:13
Har bitt meg merke i at det dukker opp spørsmål her og der når folk ønsker å få fraktet noe fra andre siden av landet f.eks. I de fleste tilfeller er det lite håp om å få dette til i de trådene dette blir nevnt (generelt off-topic, eller en egen tråd under generelt prat). Har lagt merke til at VACN har en egen forumsdel for dette, der folk faktisk får hjelp minst 80% av gangene, enten de skal ha et sett med felger fra Bergen til Oslo eller en bremsekalipper fra Namsos fraktet til Otta. Det er helt utrolig hvor mange som leser i denne forumsdelen som f.eks kjører lastebil etc, og gjerne vil hjelpe en annen bilentusiast for en symbolsk sum. Forøvrig er antallet aktive forumbrukere omtrent det samme på vccn som på vacn, så det burde finnes potensiale her.

Hva med å fokusere litt på slik hjelpsomhet, og ha en egen forumsdel for "Fraktønsker" slik at det kanskje kan skapes liknende kultur blant Volvo-folk også?

Dan Bay-Johansen
13/06/13, 21:58
Vwbus har også dette, "forumtransporten". Virker som det blir flittig brukt ;-)

Sendt fra mobilen min.

ovlov86
14/06/13, 09:57
God idé! :)

Sendt fra min Note II

Wrasko
14/06/13, 13:48
Er bare å kjøre på for min del. Er dog ikke mye ute på langtur, men er jo en mulighet :)

Kjetil Krømcke
14/06/13, 19:19
Da får vi se hvor populær denne delen blir, bare prøver til å begynne med ;)

Kun VCCN Medlemmer kan se denne :)

http://forum.vccn.no/forumdisplay.php?106-Frakt-av-deler

ovlov86
14/06/13, 22:12
Sånn skal det være! :)

The Sven
21/06/13, 12:15
Får jeg foreslå en tråd med litt reklame for denne forumsdelen under "informasjon fra administrator/styret også ? :)

Kanskje den burde være åpen for alle forumbrukere under en periode, og heller innskrenke det til medlemmer senere?

Kjetil Krømcke
21/06/13, 14:19
Får jeg foreslå en tråd med litt reklame for denne forumsdelen under "informasjon fra administrator/styret også ? :)

Kanskje den burde være åpen for alle forumbrukere under en periode, og heller innskrenke det til medlemmer senere?

Jeg satte den som kun for medlemmer med tanke på alle som er så livredde for å bli svindlet her på forumet, Info skal bli! :)

The Sven
21/06/13, 14:46
Jeg satte den som kun for medlemmer med tanke på alle som er så livredde for å bli svindlet her på forumet, Info skal bli! :)

Er enig i at det ideelt sett bør være for medlemmene, men mtp at vi har like mange aktive forumbrukere totalt som vacn har som er aktive forumbrukere OG er betalende medlemmer, så tror jeg det blir litt få i første omgang. Aktive forumbrukere som også er betalende medlemmer er vel bare rundt 300 her i dag kanskje? Og rundt 1700 aktive brukere totalt = ganske mye større "marked". Om det skulle bli populært, så kan det fungere som en liten ekstra gulrot for å melde seg inn senere :)

Når det er sagt så er det bare et synspunkt fra min side, og jeg er enig i at svindelpotensialet er mye mindre når det kun er åpent for betalende medlemmer! Det funker nok sånn og, det kan bare ta litt mer tid før det blir brukt noe særlig :)