PDA

Vis full versjon : clutch på m90. får ikke pedal.



Dimmern
11/06/13, 17:15
hei.

jeg kjører m90 kasse med enkeltmassesvinghjul på rødblokk.

jeg har 763 trykkplate og diesel lamell.

problemet er det at jeg ikke få noe særlig clutchpedal? kun 2-3 cm helt i bånn i gulvet som pedalen tar.
per dags dato har jeg spaca kula som clutch armen vipper på maksimalt ut, uten at det hjalp noe.
har også prøvd og bytte både master og slave uten hell. slange/rør er også bytta.

og jeg har lufta og lufta og lufta.
noen som har noe forslag på hva jeg sliter med? skjønner ikke bæret av hva som kan være feil nå.

Anders Dybvadsskog
11/06/13, 17:25
Plages med det samme selv etter jeg prøvde å lufte, pluss min er litt ekkel p få i revers for clutchen tar for langt inn

Dimmern
11/06/13, 17:26
merkelig. har du originalt rør/slange? det har jeg. kan jo hende den flexer såpass når man tråkker på pedal så alt trykk blir borte der.

Anders Dybvadsskog
11/06/13, 17:36
Bruker orginal ja, lufter og lufter men får den ikke bedre, hører snakk til at det er noe spesielt man må gjøre for å lufte skikkelig?

Dimmern
11/06/13, 17:46
jeg har bare lufta med pedal. får vente og se om det finnes noen luringer her som har noen innvendinger :D

metrakit
11/06/13, 18:24
kjent problem kjenner fleire som har plagest med dette, er generelt bare og lufte så kommer det tilslutt eg holdt på i 2 dager så kom den ( brukte først sprøyte fra undersiden og pumpa igjennom veske der etter pumpa eg på pedal og på slaven)

evt andre problem kan være at slangen blåser seg opp pga dårlig slange eller en lekasje men dette er lett og sjekke , slaven kanog være gåen :)

Dimmern
12/06/13, 16:12
aha, hørtes rart ut, men da får jeg bare prøve og lufte mer :)

R.G
12/06/13, 18:10
var samme på min 760 med hydraulisk å. fikk alt sammen sammen igjen, så var det bare reaksjon helt i bånd. jeg å lufta og lufta og lufta uten bedring. men fant ett knep.

enten detta:

en sitter inni bil, tråkker pedal i bånd
andre fyren løsner lufteskrue, og stenger den.
så kroppen inni bil slepper pedalen, og tråkker den inn igjen og holder den der,
han fyren i motorrom åpner lufteskrue og stenger.
og fyren inni bil slepper pedal og tråkker inn i gjen.

osv osv.

var detta jeg gjorde mener jeg.


------------------------------------------------


eller om jeg gjorde følgende:

åpna lufteskrue- tråkka pedal i bånd, holdt pedal i bånd og stengte skrue, slapp opp pedal.
og på nytt igjen: åpne lufteskrue, pedal tråkkes i bånd, hold pedal i bånd og steng skrue og slepp pedal.

en av di to måtene jeg fikk een glimrende pedal på.



jeg prøvde første og pumpe en goddel på pedal for så å sleppe ut luft, men hjalp ikke.

Dimmern
12/06/13, 20:45
aha, har selv prøvd og pumpe opp mye trykk for så og slippe ut, og d fungerer bånn i bøtta. men da får jeg gjøre ett forsøk :)

Shaiko
12/06/13, 20:57
Ta en tom flaske.. Fyll litt bremseveske i den, ta en slange. Gjærne gjennomsiktig fra luftenippelen og nedi flaska PASSPÅ at slangen da ligger nedi veska.. På den måtn kommer ikke lufta inn i systemet. Når dette er gjort så åpner du lufteskruen og pumper med luftenippelen åpen.. Så lenge enden av slangen er nedi bremseveska i flaska så kommer null luft inn og all luft ut. Når du ikke ser det kommer luft i slangen så stenger du helt enkelt.. Ferdig.. Pass på og ikke gå tom for br væske til pumpa bare

Dimmern
12/06/13, 21:01
det hørtes lurt ut! nå bør det væra håp for å få clutch ;)

Tinnsoldaten
13/06/13, 12:14
Er ikke alltid lufta vil ned. Prøv å lufte "feil vei". Jeg har brukt en vanlig, gammeldags pumpekanne (ny og ren, selvsagt) som jeg har fylt opp med bremsevæske. Åpne påfyllingslokket og luftenippelen. Koble kanna på luftenippelen med en slangebit og pump i vei, så skal du se at lufta kommer opp. Funker hver gang.

Dimmern
13/06/13, 21:37
lufta i hele kveld, fikk den kjapt litt bedre, men får den ikke bedre enn den er nå, og det er ikke helt bra, tror kanskje jeg skal satse på stålomspunnet slange. det må vel hjelpe litt det å. noen som veit gjenge str. på master og slave?

eab
14/06/13, 15:36
En ting jeg har sett flere drite seg ut på er at det er et eget kammer til clutchen inne i bremsevæskebeholderen, og innløpet er rimelig høyt oppe i beholderen. Så det er lett å tro at man har nok væske, men likevel supe inn luft..

Dimmern
14/06/13, 16:16
ja den er jeg klar over! kan være lei den :p