PDA

Vis full versjon : dyser



Jonola89
10/06/13, 23:21
Har et par spørsmål vedrørende dyser til jønnblokka..
etter å ha lest flere tråder om dette temaet, skal jeg innrømme at skepsisen til Kimmit sine "-558" dyser øker på nivå med promilla en festkveld.

noen som har erfaringer med disse? er de like søppel som alt annet "kina" drit?
gidder ikke problemer med dyser,derfor jeg spør. Grunnen til at jeg tenkte å gå for KSR sine er enkelt og greit fordi jeg fikk dom i bytte mot no ræl som hadde samla støv i garsjen leenge, de er splett nye, men blir det bare plunder og heft med dom skal jeg bruke dom som fyllmasse.

og over til litt "kirkebanning": noen som vet om eller har testet dyser fra bmw på volvomotorer hvor det trimmes til 300oppsett(les 250hk)?
tilgangen på bmwdyser er stor nemlig, så hadde vært gull med noe fra dette merket som faktisk funker..

Truckdriver
11/06/13, 21:55
Det ivertfall jeg har erfart med BMW dyser er at de er relativt små i forhold til ytelse.
Målte f.eks dysene til en 6 syl motor som skal har 192 hk orginalt til bare 178ccm.
Skal du bruke dyser fra en BMW bør de altså være fra en 2v motor, og være til en motor med ivertfall 50% mer effekt enn målet ditt om den har 6 sylindre, eller litt mer effekt om det er en 4 sylindra.

Batland
12/06/13, 11:30
Enig.
Skal man kjøre smådyser MÅ man ha 2 stk. pr. sylinder.