PDA

Vis full versjon : Kjøpe 850 2,5l



Chris
10/06/13, 22:00
Heisann

Lurer litt på å kjøpe meg 850, det er en 2.5L Awd. Så da er spørsmålet, hvordan er disse motorene? Bra/dårlig? Noe typisk jeg bør kikke etter?
På forhånd, takk!

Mvh Chris M

lian1992
11/06/13, 06:56
De er glade i olje :D , utover det, så er det jo forstillingsdeler da, samtidig som det ikke er verdens undergang og bytte :P

LOB
11/06/13, 12:26
De er glade i olje :D , utover det, så er det jo forstillingsdeler da, samtidig som det ikke er verdens undergang og bytte :P

Min 2.5 193 hk har nesten ikke forbrukt noe olje på 700 mil, min har bare gått 80000 km men jeg tror ikke det er et vanlig problem på disse motorene. Viskoskoblingen til firhjulstrekket skal dog være ømtålig....

Chris
11/06/13, 12:47
Stemmer, forstillingsdeler er greit, er jo som regel litt av det på de fleste biler. Viskosekoblinga da, dyre greier eller?

mrstfu
12/06/13, 10:40
Viscoen er dyr, ja, om du kjøper ny ligger den vel fort på 10-12k, brukt går de for 2-4k. Ikke noe problem vanligvis om bilen har blitt kjørt med vett. Altså, bygger du opp turtall og dropper clutchen på tørr asfalt, er du garantert at enten den eller vinkelkassa går åt skogen.


Vær oppmerksom, alle fire dekk må være av samme dimensjon, helst samme merke og rullemotstand og. Viscoen liker ikke at bakdekka blir "hengende etter", ei heller skeivslitasje mellom frem og bakaksel.

Chris
12/06/13, 22:22
Okei, takker for svar :)

Svirre
12/06/13, 22:33
Viscoen er dyr, ja, om du kjøper ny ligger den vel fort på 10-12k, brukt går de for 2-4k. Ikke noe problem vanligvis om bilen har blitt kjørt med vett. Altså, bygger du opp turtall og dropper clutchen på tørr asfalt, er du garantert at enten den eller vinkelkassa går åt skogen.


Vær oppmerksom, alle fire dekk må være av samme dimensjon, helst samme merke og rullemotstand og. Viscoen liker ikke at bakdekka blir "hengende etter", ei heller skeivslitasje mellom frem og bakaksel.

Du kan nesten doble den summen. Her i Norge trur jeg den ligger på nesten 17k uten %-er.

Som sagt; litt oljetørste, men om den ikke bruker noe særlig mer enn 1l pr. 3000km så vil jeg si at den er i god stand (mtp at de kan bruke litt). 4wd testes KUN på løst underlag (ikke asfalt eller hardpakka grusvei). Viskosen er kjempebehaglig å kjøre med, men du må ikke la deg rive med. Heller ikke våt asfalt :p

mrstfu
13/06/13, 09:36
Og sånn veivhusventilasjonen er konstruert, skal den bruke litt olje. Om den ikke bruker olje i det hele tatt, er veivhusventen tett... helt til trykket blåser en simring, og du plutselig bruker MYE olje.