PDA

Vis full versjon : summelyd i stereo.



Dimmern
10/06/13, 20:50
etter vinterns oppussing av min 740 så blir jeg ikke kvitt slik summelyd i stereo anlegg når bilen går, den følger turtallet.
har prøvd d meste føler jeg, prøvd og legge signale kabler andre steder og gå over alt av kabler osv, men finner ikke ut av det.

noen som har noen innspill på hva det er jeg sliter med? :) alle kabler ifra dash og framover har vært avkobla..

Big-jack
10/06/13, 22:48
Noe fra dynamoen du har rørt? Fått på plass alle jordkaber til motor osv ? Ellers kan det også komme fra tenning.. plugger uten radiodemping, eller dårlig tennpluggkabler...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Dimmern
11/06/13, 17:18
dynamo kabler har jeg overhode ikke tenkt på. tenning er prikk det samma som ifjor, så d burde jo gå fint, eneste forskjell er at jeg har slike "varmebeskyttere" over plugghettene, men det skulle jo ikke ha noe å si.

Big-jack
11/06/13, 17:38
Prøv å ha wd-40 eller lignende over og rundt dynamoen... :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Dimmern
12/06/13, 20:48
kan vel raskt eliminere dynamo ved å koble den vekk kanskje? sett over litt kabler på dynamo idag, men kunne ikke finne noe galt,

Big-jack
12/06/13, 21:15
Det kan du også gjøre..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Dimmern
13/06/13, 21:38
dreiv på fælt i kveld. prøvd det aller meste nå, gått over alt av + og - punkter.
det eneste som gjenstår er at de signalkablene jeg har er biltema. tenkte å prøve og bytte de i morgen.

Jannern
16/06/13, 11:29
Var på vei til å foreslå signalkabler hehe :) har du subbere og slikt eller er det orginal stereo?

Dimmern
16/06/13, 11:39
Har 2x10" 2 6x9 og 2 høyttalere i dører foran, alt går gjennom forsterker :) summer bitte litt ennå, men må virkelig spisse øra for og høre det så overlever nok med det ;)

G.O
16/06/13, 22:08
kan være nok med att det ikke er justert in riktig. hadde det på gammel 740 min. fikk en kamerat til og justere inn helt berfekt og etter det ble det borte

samaron
23/06/13, 13:45
Mulig noe støyfilter har tatt kvelden? Dårlig jording, kortsluttning ol. kan ta knekken på det. Ikke mye som skal til. Har opplevd dette i et par biler. En lokal bilstereobutikk burde kunne sjekke dette og eventuelt bytte støyfilteret. I min 740 så løsnet den ene høyttaleren og kortsluttet til metallet i døren, da gikk støyfilteret i spilleren. Var ikke mye lyd, men kunne høre det. Bilstereobutikken her i området byttet filteret og ingen ulyder siden.

kayboy
07/07/13, 19:53
hadde samme problem. fest en kabelbit påchassis på cdspilleren og bort til ytterringen på phonokabelen ;) da forsvant susinga hos meg :)

Voolvoo
01/09/13, 21:28
det du sa der, er visstnok brannfarlig :P bare ett tips :)