PDA

Vis full versjon : Royal Purple motor olje - ANBEFALES!!



Svirre
09/06/13, 12:04
Som sagt; prøvde meg på RP sin olje som importeres av CanImport i Mjøndalen. Fikk en varm anbefaling av en jeg kjenner om å prøve det. Angerer ikke et sekund på at jeg kjøpte produkter fra dem. Hadde først på motorrens, og deretter ny olje med motorbehandling. I tillegg så blei det et nytt spesialtfiltertilpassa min motor.

For å gjøre en lang historie kort: motoren har gått 304 000km nå og kjørt 1200km på RP olje. Jeg har ALDRI hørt en 5-er gå så pent. Ulyder forsvinner/dempes sakte, men sikkert. Samt. bedre oppførsel på motor i form av start, vanlig kjøring etc. Holder seg bedre i oppoverbakker med forbedring på momentet, pga. at oljen får alt til å gli bedre. Var merkbart først på turbo da den faktisk gikk fra 0,55bar til 0,9bar, så jeg måtte justere ned! :confused:


Uansett; anbefaler varmt å prøve den oljen! BTW: det ryker ikke blått lenger når jeg ruser motor etter langvarig tomgangskjøring ;)


http://www.royalpurple.no/nb/

Her er en test (http://www.royalpurple.no/media/pdf_video/StreetCommodorecover2.pdf)av olja. Ganske overraskende forskjell på de forskjellige!!

Martin.S
09/06/13, 12:24
Ikke dårlig. Ser ut som den inneholder noe alla Sveitsiske Metabond.

Hadde vært ålreit å testa ut den ved neste oljeskift. Hvor handler du den olja hen?

Batland
09/06/13, 12:26
Som sagt; prøvde meg på RP sin olje som importeres av CanImport i Mjøndalen. Fikk en varm anbefaling av en jeg kjenner om å prøve det. Angerer ikke et sekund på at jeg kjøpte produkter fra dem. Hadde først på motorrens, og deretter ny olje med motorbehandling. I tillegg så blei det et nytt spesialtfiltertilpassa min motor.

For å gjøre en lang historie kort: motoren har gått 304 000km nå og kjørt 1200km på RP olje. Jeg har ALDRI hørt en 5-er gå så pent. Ulyder forsvinner/dempes sakte, men sikkert. Samt. bedre oppførsel på motor i form av start, vanlig kjøring etc. Holder seg bedre i oppoverbakker med forbedring på momentet, pga. at oljen får alt til å gli bedre. Var merkbart først på turbo da den faktisk gikk fra 0,55bar til 0,9bar, så jeg måtte justere ned! :confused:


Uansett; anbefaler varmt å prøve den oljen! BTW: det ryker ikke blått lenger når jeg ruser motor etter langvarig tomgangskjøring ;)


http://www.royalpurple.no/nb/

Her er en test (http://www.royalpurple.no/media/pdf_video/StreetCommodorecover2.pdf)av olja. Ganske overraskende forskjell på de forskjellige!!

Vi bruker også Royal purple med godt resultat, men den testen der er for ignoranter og barn.

De blander sammen hummer og kanari og kjører en 100% urealistisk og kunstig test. Ingen motor har den type belastninger som man tester her så hva er poenget da?? Useriøst, men så er det bare noen journalister, som må levere en smørje som SELGER står bak også.

Martin.S
09/06/13, 12:30
Om det faktisk bare er oljen de smører med under en sånn test, så vil det jo vise friksjons egenskapene. Så skjønner ikke hvorfor det skal være en dårlig test.

Svirre
09/06/13, 19:14
Ikke dårlig. Ser ut som den inneholder noe alla Sveitsiske Metabond.

Hadde vært ålreit å testa ut den ved neste oljeskift. Hvor handler du den olja hen?

Er teflon som er tilsatt olja, og er bare andre hemmeligheter.
QMI er det som importerer og selger dette i Norge. Gå inn på nettsiden og send en mail til Thor. Da får du det du trenger. Bare oppgi antall liter olje - 1liter hvis du har med motorbehandling første gangen. Den rommer en liter og skal kjøres sammen med olja på 10.000km på første runde.


Vi bruker også Royal purple med godt resultat, men den testen der er for ignoranter og barn.

De blander sammen hummer og kanari og kjører en 100% urealistisk og kunstig test. Ingen motor har den type belastninger som man tester her så hva er poenget da?? Useriøst, men så er det bare noen journalister, som må levere en smørje som SELGER står bak også.

Ja, den testen er noe overdrevet, men den gir et bilde for de som ikke ser hele bildet i en motor.

andersg
09/06/13, 21:50
Red Racing Motortechnique selger Royal Purple, Martin. :) I nærheten av oss.

Martin.S
10/06/13, 12:58
Red Racing Motortechnique selger Royal Purple, Martin. :) I nærheten av oss.

Ahh gutta i Sande det?

andersg
10/06/13, 18:10
Jappi. Tenkte prøve det neste gang, men akkurat nå har jeg jo 10-60w AGIP stående. :)

Composit.no
16/06/13, 16:36
Har selv brukt oljen noen år i div racing motorer med meget godt resultat! Var selvfølgelig skeptisk til å begynne med men fikk testet oljen på et laboratorium i CH mot to andre racing oljer og resultatet var overbevisende.

Steen
03/07/13, 13:04
Tror jeg også skal prøve meg på denne oljen :)

Svirre
03/07/13, 13:22
Absolutt å anbefale, Steen. Bare send en mail ned med info om bil og motor så får du det du trenger :)

Kenneth D
07/07/13, 22:06
Lurer på om jeg skal prøve den olja selv, nærmer seg oljeskift igjen så. Men jeg kommer ikke inn på hjemmesiden du har ført opp?

Espen-K
08/07/13, 11:40
Lurer på om jeg skal prøve den olja selv, nærmer seg oljeskift igjen så. Men jeg kommer ikke inn på hjemmesiden du har ført opp?

Denne siden funker da fint for meg http://www.royalpurple.no/nb/

Steen
12/07/13, 11:47
Absolutt å anbefale, Steen. Bare send en mail ned med info om bil og motor så får du det du trenger :)

Har bestilt inn olje nok til 2 skift + en motor rens :)

Meget rask respons da jeg mailet dem, vare ble sendt samme dag som jeg bestillte og fikk dem levert fraktfritt :) Skal bytte oljen før jeg tar turen til trackdayen på rudskogen :)

Nero
28/07/13, 13:33
Må være ferieavvikling hos de som driver den RP siden i Norge, sendt 3 mail de siste uken hvorav 2 har vært bestilling, ikke fått noe svar.

Svirre
28/07/13, 21:14
Fellesferien er jo ferdig i dag :rolleyes:

Ola Hagen
06/10/13, 13:46
nettsiden funker ikke for meg heller...

Svirre
06/10/13, 14:25
Søk på royal purple norge i Google.

Ola Hagen
06/10/13, 14:50
men qmi.no fungerer. har nå kontaktet dom for å spørre om de har noe vidunder middel for automat kassa mi som kobler inn seint avogtil etter å ha "trillet". Men skal seff ta motor rens og hele pakka :) Frister også med den turborensen bare for å prøve, syntes bilen har dabbet av egentlig...

TurboNoob
11/10/13, 21:30
Hadde en gang et helt fat med Royal Purple motorolje i garasjen....
Onkelen min drev litt med dette på -90 tallet.

Loggy
27/02/14, 19:46
Fordi som bor i stavangertraktene..
Rettedal Bilkontroll på Sola har dette som lagervare :)

Texascom
27/02/14, 23:24
Har det på værstingkassa mi, og den spøker man ikke med :cool:

birimafia
03/03/14, 21:46
hvem selger i Gjøvik området?

Texascom
31/03/14, 18:59
Sjekk ut www.royalpurple.no eller ring Terje Dybdal på 915 68 758.

E.Winjum
19/12/14, 23:11
En tidligere kollega prata om Royal Purple tidligere idag, og tenkte å teste ut på girkassa samt motor :) Noen som veit hvem olje jeg skal ha på kassa og motor? :) 07 V70 2.4D/D5 Geartronic :)

degocostly
19/12/14, 23:57
Hvilken*

E.Winjum
20/12/14, 00:18
Istedet for å pirke på skrive ferdighetene, hadde det vært bedre om du kom med svar på det jeg lurte på istedet ;)

Svirre
20/12/14, 10:55
Send en mail til RP og hør med Thor. Han regner jeg med kan svare på det.

E.Winjum
22/12/14, 21:26
Har sendt mail, avventer svar :)

BlåFare
12/01/16, 20:39
RP Vs payback olja hvilken er liksom best?
Hadde vært morsom med en test