PDA

Vis full versjon : Kupevifte går når bilen står



havardr
08/06/13, 17:19
Er det fler enn meg som har vært borti at vifta på bilen blåser inni, selv om bilen har vært sv en stund og parkert uten nøkkel i tenning?

SagaPer
09/06/13, 10:15
Hva slags bil har du? Dersom du har Clean Zone Interior Package (CZIP) og Interior Air Quality System (IAQS) så har du en tilleggsfunksjon som beskrevet her:
Detta tillval håller kupén ännu renare från allergi- och astmaframkallande substanser. För mer information om CZIP, se broschyren som medföljer bilen vid köpet. Följande ingår:

• En utbyggd fläktfunktion som innebär att fläkten startar när bilen öppnas med fjärrnyckeln. Fläkten fyller då kupén med friskluft. Funktionen startar vid behov och stängs av automatiskt efter en stund eller då en av dörrarna till kupén öppnas. Tidsintervallet under vilket fläkten går minskar successivt fram tills bilen är 4 år.

• Interior Air Quality System (IAQS). Ett helautomatiskt system som renar luften i kupén från luftföroreningar som partiklar, kolväten, kväveoxider och marknära ozon.

Jeg har begge disse tilleggsfunksjonene i min bil (XC70 D5 Summum 2009).

orfaman68
18/07/14, 22:39
Jøss, nå ble jeg skikkelig imponert over bilen min :) Lurte faktisk på hvorfor viften starter når jeg åpner bilen med fjernkontroll. Avansert :)