PDA

Vis full versjon : Girkasse Volvo V70 XC



StianBerget
08/06/13, 17:16
Må ha ny manuell 5trinns girkasse til V70 xc 98 Modell, men motor er 99 Modell. Er kassene like på både 98-99-00?

mrstfu
10/06/13, 09:56
Må ha ny manuell 5trinns girkasse til V70 xc 98 Modell, men motor er 99 Modell. Er kassene like på både 98-99-00?

Det finnes forskjeller på splines og lengde på drivaksler i AWDmodellene, uten at jeg kan fortelle deg nøyaktig hva de er. Tryggeste du kan gjøre er å få tak i en fra 99mod, hvis ikke kan det hende det blir knot. Eventuelt, få med drivaksler, vinkelkassa og mellomaksel fra donorbilen.

EDIT: mer detaljert info finnes her: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?163864-98-00-AWD-Component-Parts-Listings

StianBerget
13/06/13, 11:05
Var i Karlstad sverige i går å handla 99 mod girkasse :) Nå er det bare å få byttet ut den gamle. Spleinsen inne i diff'en på den nye kassa var også snudd da jeg så på den, men der lå hvertfall tannhjulene synkronisert ovenfor hverandre, så med en skrutrekker og litt tålmodighet fikk vi vippet de på plass så de lå i senter av inngangen for akslingene. Trakk igjennom en ståltråd for å hindre at de skulle vri seg igjen.
Syns det er merkelig at ingen her har opplevd dette. Nå har jeg vært borti det to ganger allerede å jeg skrur ikke akkurat mye bil.:-)