PDA

Vis full versjon : Problem etter høyt ladetrykk



simenv
06/06/13, 16:35
Hei :)
Har en 940 turbo, med et aldri så lite problem :P
Har kun chippa og justert trykket til 0.8 bar, ingen andre endringer.

Tok en motorvask og på neste kjøretur så datt ene slangen som styrer turbotrykket ut, så jeg hadde ca. 1.5 bar i 5 fem sekund.
Da var det et par slanger til som datt ut. En fra innsuget og til bensintrykkregulatoren(?)
Alt skal sitte på plass nå, men bilen vil ikke gå normalt. Når jeg ruser den, så er det nesten så det kveler seg når jeg slipper opp gassen.
Samme er det hvis jeg kjører, og skal gire så er det nesten så den kveler seg før den går opp og holder seg ca. stabil på 1000 rpm.
( hvis jeg bruker lang tid på girskift) Om noe elektronikk har tatt skade av vasken eller om det er det høy ladetrykket som har gjort skaden, veit jeg ikke.

Noen som har noen forslag? :)

MVH
Simen

Arne94
06/06/13, 17:20
Tomgangsregulator? sjekk den grønne kontakten under innsuget :)

simenv
06/06/13, 18:11
Har tatt av kontakten til tomgangsregulatoren og da jager bilen mer, så virker som den er i orden :) ikke lenge siden jeg hadde den ute og rensa heller.
Er akkurat som bilen ikke går skikkelig, også lugger/rykker den litt også.

Jan turbo
06/06/13, 19:20
Prøv å koble av batteriet i ett par min for å slette feilkoder. Evt kan du sjekke intercooler for lekkasje,de er ikke noe spesielt glade i trykk over ca 1 bar.

catoers
06/06/13, 19:26
ligger det vann i LMM eller fordeler ?

simenv
06/06/13, 19:30
Takk for svar :)
Har sjekket feilkoder (hvis jeg gjorde det riktig) og da fikk jeg 1-1-1 på både 2 og 6 på feilkodeleseren. Indikerer vel null feil? Men kan ta av batteriet uansett :)
hvordan sjekker jeg best mulig intercooleren for lekkasje? Blir det såppas stort hull at det bare er å skru av å se, eller prøve å fylle den med vann evt?

catoers
06/06/13, 19:33
Takk for svar :)
Har sjekket feilkoder (hvis jeg gjorde det riktig) og da fikk jeg 1-1-1 på både 2 og 6 på feilkodeleseren. Indikerer vel null feil? Men kan ta av batteriet uansett :)
hvordan sjekker jeg best mulig intercooleren for lekkasje? Blir det såppas stort hull at det bare er å skru av å se, eller prøve å fylle den med vann evt?

de revner som regel i kantene....

simenv
06/06/13, 19:37
Har sjekket Lmm og ikke noe vann i den, og tar jeg ut kontakten går den annerledes på tomgang, så da funker vel den? men tenkte jeg skulle låne en kompis sin i morgen bare for å være sikker :)
Har ikke sjekket fordeler enda, men da skal det å gjøres :)

catoers
06/06/13, 19:39
Høres ut som LMM er iorden da ja, men kan være lurt å dobbelt sjekke =)

simenv
07/06/13, 17:51
Sjekka fordeleren og så grei ut :)
Tok ut intercooleren, og den var revna. Fikk ikke fylt den opp med vann engang, det bare rant ut. Så den er nok ødelagt^^

Takker for hjelpa :) får skaffe en ny en og sjekke om problemet er løst da :)