PDA

Vis full versjon : hard styring og bremser 940 1990



Ben
06/06/13, 13:21
Hei, er på jakt etter en ny bil og var derfor og prøvde en bil her om dagen, en volvo 940 1990.

Styringa, rattet var ganske hardt å svinge med, og bremsene var harde å trykke inn for å bremse, er dette noe som er spesielt for gamle biler? eller spesielt for gamle volvoer? noen som har opplevd det samme? eller er dette noe feil med bilen?

takker for alle tips, tilbakemeldinger og svar! :)

R.G
06/06/13, 18:10
hva mener du med hardt?

jeg har "harde" bremser på min 760 (1995 960 kraftforsterker og system), men er ikke sånn att man må stå med begge beina på pedal, rask respons når man tråkke på pedal, reagere tvert man tråkker så vidt, og servo er hard (også 960) da i forhold til min Chevy som er så lett på pedal og ratt att man kan blåse på det skal det skje noe.

pedal skal ikke være sånn pløsete, og styringa kan være av typen som du IKKE kan bruke lillefingern og ratte fram og tilbake stillestående på asfalt.


hardhet kan variere fra biltype til biltype

Ben
06/06/13, 18:44
Ok skjønner, prøvde en 1990 model og en 1995 model par timer etter, var endel forskjell, altså måtte ta i mye mere på pedalen for å bremse, og ta i mye mere på rattet for å svinge.

Lars89
08/06/13, 19:53
Jeg har både en -96 og en -91 940, og begge de er utrolig lette på rattet. Type pekefinger ved normal kjøring. Bremsene er etter min mening som "normal", men føles nok noe hardere/ seigere enn nyere biler.

Dette er da bare min erfaring ihvertfall.

Ben
08/06/13, 22:07
ok, da er det enten at 1990 modellen jeg prøvde er noe feil med eller så er det bare at den er veldig gammel. takk for svar:)

skurk
12/06/13, 17:34
Har en 93 mod.og en 95mod. 945.
95mod'n har mye bedre bremser og plagsomt lett servostyring.
95ern er også mye bedre å kjøre enn 93ern,enda 93ern har gått mindre og har mer snadder i form av understell og felger.
Noen som vet hvorfor 95ern rett og slett kjennes ut som en bedre bil, enda den har virkelig fått kjenne på livet de 3 åra jeg har hatt den?
Virker som den bare blir bedre og kjappere jo mere pryl den får :-)