PDA

Vis full versjon : bytte av ventiltetninger b5252



skarderud
04/06/13, 20:21
har en -95 850, 2,5 v10 som jeg skal bytte ventiltetninger på.

skal da gjøre det med toppen på blokka, så da trenger jeg noe å få trykk i sylinderen med.
skal være noe man skrur fast i tennplugghølet man kobler til trykkluft, noen tips hvor jeg får tak i dette?

har bestilt en ventilfjærtang jeg fikk tips om, men så skal det vel også brukes et annet verktøy også som man gjerne lager sjøl? noen som sitter på bilder av noe slikt?

er det noe utover tetningene og simringer på kammen jeg trenger før jeg begynner?

mvh eirik

daols1
04/06/13, 20:37
Denne må du ha da: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Luftnippel-for-tennplugghull-19225/

Du trenger også denne pakningsguffa fra Volvo.. Det er forholdsvis viktig at den brukes og ikke noe annet.. Denne skal brukes mellom Toppene.. Toppen din er jo 2delt.

Legg den på med finhåret rulle

Ville også byttet tettinger i bakkant og framkant av kam aksler når du først har det oppe (ikke store utgiften)

Husk også å rens alle kanaler som er mellom de to delene av toppen da disse er ganske små og har lett for å kokse igjen og resultatet er at noe i toppen ikke får smøring..Det er av denne grunn du skal bruke den pakningnsguffa til volvo og.. Fordi andre pakningssilikoner har en tendens til å legge igjen strenger i når det blir klemt sammen som fører til at noe blir tettet i disse små kanalene :)

Lykke til

skarderud
04/06/13, 20:57
takk!

enkelt og greit:)