PDA

Vis full versjon : Hjelp med "200 Oppsett" fra BSR



Eirik.H
03/06/13, 17:13
For ikke så lenge siden kjøpte jeg et 200 oppsett til 940'en min ifra BSR, med opti-flow filter, wastegate aktuator og chip. Og litt etter det igjen fikk jeg endelig satt på en turbotrykks måler, wastegaten skal ha et grunntrykk på 0,8 bar, men jeg måler ikke noe mer enn 0,6. Jeg har også prøvd å skru på staget på wastegate aktuatoren, uten at det har skjedd noe, den ligger fortsatt på 0,6 eller rett under. Noen som har en formening om hva som er galt? Sendte mail til BSR og fikk svar som ikke gjorde meg mye klokere. Måleren er i fra biltema, jeg sitter å tenker att det kansje har noe å si, men det har det vel kansje ikke.

Dere får komme med det dere har av tips og innspill :D

Jan turbo
03/06/13, 18:13
Du skrur riktig vei da eller? Aktivatorstaget må kortes inn for å øke trykket.

kvkleppe
03/06/13, 18:15
Sjekk også at måleren din står på 0 når motoren er av, biltema sine er ikke veeeldig bra.

Eirik.H
03/06/13, 18:23
Du skrur riktig vei da eller? Aktivatorstaget må kortes inn for å øke trykket.
Den vil ikke skrues noe lengre inn enn det den er nå.


Sjekk også at måleren din står på 0 når motoren er av, biltema sine er ikke veeeldig bra.
Står i null med bilen av ja, men kan jo spørre en kompis om å få prøve med måleren hans.

catoers
03/06/13, 18:38
sørget for at ikke hele staget går rundt når du skrur på mutteren ?

Eirik.H
03/06/13, 21:22
sørget for at ikke hele staget går rundt når du skrur på mutteren ?

Temmelig sikker på det ihvertfall :p Får prøve litt mer i morgen :D Hvis ikke sitter jeg å vurderer pysventil, den de selger på BCB og den de selger på biltema ser jo helt like ut, men stor forskjell i pris. Noen som har noen erfaringer her i forhold til kvalitetsforskjell på disse?

catoers
03/06/13, 21:27
holder du igjen staget når du skrur ? jeg kjøpte en Wg som det satt låsemutter på, da måtte jeg holde igjen staget med en tang for å kunne skru. jeg skulle justere i mørket så tok meg 10min m skruing før jeg såg at staget også gikk rundt =P

Feiltenning
09/06/13, 17:57
Når vi monterte dette kittet på en ellers original 940 FK ble vi nødt til å kappe bort litt på gjengestanga til aktuatoren for å få trykket i området 0,7-0,9. Det virker som man bare får ca. 0,6 når man har justert helt inn, men det er fortsatt gjenger til overs. Man bunder liksom den delen som skal hektes på WG-lokket.
Alternativ to er å bruke skiver mellom aktuator å turbo, så aktuatoren blir strammere av det.

Slik løste vi problemet hvertfall ;)

Eirik.H
10/06/13, 16:56
Når vi monterte dette kittet på en ellers original 940 FK ble vi nødt til å kappe bort litt på gjengestanga til aktuatoren for å få trykket i området 0,7-0,9. Det virker som man bare får ca. 0,6 når man har justert helt inn, men det er fortsatt gjenger til overs. Man bunder liksom den delen som skal hektes på WG-lokket.
Alternativ to er å bruke skiver mellom aktuator å turbo, så aktuatoren blir strammere av det.

Slik løste vi problemet hvertfall ;)

Åhh, takk!!! :D Da skal dette forsøkes med engang :D

JonasS
11/06/13, 06:28
Shims ut klokka med et par skiver mellom actuator og festebrakett..?

Eirik.H
11/06/13, 13:44
Shims ut klokka med et par skiver mellom actuator og festebrakett..?

Staget er allerede kappet og det funker som en drøm :D