PDA

Vis full versjon : Smallblock v8 i 945.



skurk
02/06/13, 23:49
Hei.
Lurer på om noen har noen ideer rundt om å sette v8'r i 945.
Er dette "relativt enkelt" eller kreves det store modifikasjoner av ting man ikke skal tukle med?
Tenker ikke på noe extremebygg, bare en helt vanlig chevy 305 eller kanskje til og med en 350 med forgasser og sikkert en th350 automatkasse.
Må bli chevrolet fordi alle amcarfolka jeg kjenner har i søkk og kav med chevydeler og juggel stående.
Optimalt sett i mine øyne er at noen her tilfeldigvis vet å skaffe motorfester og har gjort dette før :-)
Mellomaksler og sånnt greier jeg å lage selv,eller spore opp noen som kan gjøre det.
Står F i bilen nå og den er eu-ok i to år til.
Vriåtter er billigere enn et holdbart turbobygg og forgasser og stifter er lettere å forholde seg til enn LH2.4

Har i grunn bare tre ankepunkter for bare å bare kjøpe en komplett-isch motor og bare sette i gang.
Det er:
-headers
-travers(i veien noe vis kanskje?)
-motorfester

Får ikke dette godkjent uansett,så jeg gidder ikke prøve en gang...innen vogna skal på eu igjen er jeg sikkert dritt lei.

s4nd3r
02/06/13, 23:54
FINN-kode: 41487819

Wrasko
02/06/13, 23:57
Hei.
Lurer på om noen har noen ideer rundt om å sette v8'r i 945.
Er dette "relativt enkelt" eller kreves det store modifikasjoner av ting man ikke skal tukle med?
Tenker ikke på noe extremebygg, bare en helt vanlig chevy 305 eller kanskje til og med en 350 med forgasser og sikkert en th350 automatkasse.
Må bli chevrolet fordi alle amcarfolka jeg kjenner har i søkk og kav med chevydeler og juggel stående.
Optimalt sett i mine øyne er at noen her tilfeldigvis vet å skaffe motorfester og har gjort dette før :-)
Mellomaksler og sånnt greier jeg å lage selv,eller spore opp noen som kan gjøre det.
Står F i bilen nå og den er eu-ok i to år til.
Vriåtter er billigere enn et holdbart turbobygg og forgasser og stifter er lettere å forholde seg til enn LH2.4

Har i grunn bare tre ankepunkter for bare å bare kjøpe en komplett-isch motor og bare sette i gang.
Det er:
-headers
-travers(i veien noe vis kanskje?)
-motorfester

Får ikke dette godkjent uansett,så jeg gidder ikke prøve en gang...innen vogna skal på eu igjen er jeg sikkert dritt lei.

Hei. Headers er ett problem på 240 ihvertfall. Pga styrestag.

Ett ankepunkt du glemte, bråker fint, men går dass

skurk
03/06/13, 00:11
Hei. Headers er ett problem på 240 ihvertfall. Pga styrestag.

Ett ankepunkt du glemte, bråker fint, men går dass

Går dass og bråker nå også.
Den f-driten nekter uansett å opføre seg normalt.
Motorfester,bensinpumpe,hardykoblinger,lambda og div. andre irriterende greier med bruksbilen som koster penger jeg gjerne skulle sløsa bort på å få det rullende prosjektet til å gå fort med, går til vedlikehold av en bromhaug som såvidt greier å trekke biltransporthenger på flatmark!(pussig nok billig i drift)
Hjalp ikke på tålmodigheta at manifoilen sprakk heller!
Kjenner såppas mye gærninger,at jeg skulle greid å spora opp motor og girkasse in no time til forholdsvis gunstige kroner.

skurk
03/06/13, 00:17
FINN-kode: 41487819

Nix!
Importerer sånne+corvette forstilling og bakstilling omtrent til den prisen.
Også SKAL jeg ha forgasser.

kermitt
03/06/13, 01:17
Bruk blockhugger headers så er den saken grei. Det andre er ikke noe problem om du klarer å lage motorfester sjøl, da du legger egentlig utgangspunktet der for bygget. Bruk 350 motor om du kan, aller helst noe enda større om du ikke skal godkjenne. 305 er en litt "odd" motor. Med en god lunati kam, 305 topper og 650 gasser skal du da få en 350 til å flytte seg litt.

turb00le
03/06/13, 06:00
Hvorfor ikke BMW åtter? 530 motoren er akkurat under effekt/momentgrensa. Så er 540 motoren identisk å se på...

Sent from my MB526 using Tapatalk 2

skurk
03/06/13, 11:37
Fysj!
Ekte vriåtter har støtstenger og forgasser :-)

turb00le
04/06/13, 09:42
Sitat Clarkson:
Den omvandler bensin til lyd...

Big-jack
04/06/13, 19:21
Sitat Clarkson:
Den omvandler bensin til lyd...


Merkelig greier at Nascar bruker samme type teknologi.... Å det går jo bukbart ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

skurk
05/06/13, 00:19
Vil bunnpanna fra en 78 firebird komme i konflikt med bunnpanna mi på noe som helst vis?
Hvis ikke så handler jeg motor...finni kurrant th350-kasse preppa for drag/gatebruk,med stallconverter som ville passa momentet og "kraften" i den motorn jeg holder på å prøve å få tak i.
Trenger noen klare svar :-)

Eneste jeg vet om pontiac er at jeg tror det er en chevy...

skurk
05/06/13, 00:26
Bruk blockhugger headers så er den saken grei. Det andre er ikke noe problem om du klarer å lage motorfester sjøl, da du legger egentlig utgangspunktet der for bygget. Bruk 350 motor om du kan, aller helst noe enda større om du ikke skal godkjenne. 305 er en litt "odd" motor. Med en god lunati kam, 305 topper og 650 gasser skal du da få en 350 til å flytte seg litt.

Skal greie å hvertfall få jaga ut en jeg kjenner til å gjøre det...fant en 350 fra en gammel firebird strødd litt i deler.
Eneste jeg er skeptisk til er bunnpanna...hater at bunnpanner ikke er like.
Rødblokk egna seg ikke noe særlig i MB 190 hvertfall.
Det hadde blitt en svinaktig bra og underholdende kombinasjon.

skurk
05/06/13, 00:31
Vil bunnpanna fra en 78 firebird komme i konflikt med bunnpanna mi på noe som helst vis?
Hvis ikke så handler jeg motor...finni kurrant th350-kasse preppa for drag/gatebruk,med stallconverter som ville passa momentet og "kraften" i den motorn jeg holder på å prøve å få tak i.
Trenger noen klare svar :-)

Eneste jeg vet om pontiac er at jeg tror det er en chevy...

Dæææven..!
Kom plutselig på at det står en feeet 88 svart 745 med 95+960 front og revolution-felger med chevy8'er og th350 mindre enn en kilometer fra huset mitt..
Vært å sett på'n 100 ganger før...kjennern jo.
For dit skal jo ikke jeg i morgen etter jobb.

Ei uke til lønning....noen som har bruk for snøfreser,kappsag,motorsag,pv,duett,940turbo,golf TDI,traktorklipper,142,vinterdekk,barnevogn,piano, hagemøbler eller ullsokker? :-)
Over middels gira på å begynne å sette inn vriåtter!!!!!!

kermitt
05/06/13, 01:08
Om du har tilgang på sveis så er det ikke noe som ikke passer om du attåt klarer å bla litt på summit og vente på delene fra statene.

skurk
05/06/13, 01:38
En jeg kjenner godt får containere med snadder fra usa.et par ganger i måneden,så å handle over dammen er ikke noe problem.
Bare vedkommede selger sender pakken til en adresse i Orlando Florida så går det smertefritt å få tak i tinga sine.
Uten at tollvesenet i Norge der båten kommer presterer å "glemme" pakken i 3uker osv.
Kjøpte nytt mig-apparat i fjor og skjærebrenner i går :-)

Har det meste av verktøy både i tommer og mm.
Til og med gjengeverktøy ut/inn i begge deler og motorbukk.
Største problemet er at jeg har så my stæsh i garasjen og flere som spiser og tanker på lønninga mi.

Prøver å prakke på noen en bil nå så jeg får hekta på en henger og henta den maddafakkings motorn før noen andre finnern før jeg får lønning.

Skal se om jeg finner en 740/940 smadra/ribba-edition å bygge ferdig i den først,så jeg ikke må blø med enda en bruksbil.
Har en v70d5 men den er bortlånt til dama til brodern.
samma med 142'n som brodern bruker, gidder ikke kjøre pv eller duett...så da har jeg en 940turbo som nesten er prosjekt og en vanlig 945 som jeg bruker nå...ja,plana er å ha rød 945 med v8'er som brusbil :-)
Blir litt manko på kjøretøy, når jeg er alt for snill...men de er ungdom i etableringsfasen og dem taka jo selvfølgelig sin egen bil.
Hakke sett min egen bil siden november nå...fikk tanken opp i jula før de kjørte avgårde på kjærlighetstur til tyskland.
Regner med at "985'n" er oppe og går i løpet av ei ukes tid etter at jeg får motoren i hus.
5er-golfen får jeg ikke røre mellom 06-16:30 og den skal funke etter at jeg har rørtn.
Fikk til nød bytte bremser på'n i sta. Hehe ;-)

Kjenner jeg er delvis skrivelysten i kveld gitt...kjedelig å holde på alene som "anleggsgartner" for en periode :-)
Fåkke drikki kaffe og sjefa de andre rundt da serru :-)
....kanskje dem syns jeg er en hårete urolig fyr med munndiare? :-)
Hadde ikke giddi å hatt meg selv på samme sted jeg heller...hehe :-)
Beklager min ustaselige OT-skriving, men pr.nå er jeg litt ensom og forlatt pga.sint på noen som burde ha vært her,som er for tiden pælma ut :-)

kermitt
05/06/13, 01:41
Vel da er det ikke noe problem. Finn.no selger bilen din og da er resten i årning.

skurk
05/06/13, 01:53
Hadde en på tråden før i dag som var på jakt etter kvikk fix 945 turbo til rundt 15/20 lakser,så ikke umulig den går allerede i morgen gitt :-)
Ekkelt å kvitte seg med verdens mest trofaste og holdbare bil jeg noen gang har hatt.
Ingen verdens ting som har feiltn så lenge jeg har hatt den.
Bytta en clutch og noen bremseklosser etter hardt bruk i over 150k før eu for to år siden.
Thats it, ikke så mye som ei lyspæra...2x m90'r men det går vel under banlig vedlikehold. :-)
Vanlig vedlikehold er jo en selvfølge med olje og filter hver 10k og div. plugger og tennigsdeler.

Nei,god natt...skal gå og drømme litt om gamle volvoer med 8'og fagre frodige brunetter som ikke opfører seg som 3djeklassinger jeg nå...har en date med en grusdunge og et lass med gårdsplassstein kl.07:30 så :-)
Natti nattn :-)

Shaiko
09/06/13, 00:31
Jeg har alt du evt trenger. Motorfester, girkasse feste for th 350/400 hedman hedders + eksos som passer uber i 7/9 serie. Servopumpe med fester, smale vannpumpa, omsveist bunnpanne, stiv mellomaksel fra unikardang 3" med delbar joke. Kan vries 3 runder. Nypris 5000.

Selges ved et greit bud :) eneste som trengs og gjøres i form av modifiseringer i kaross er og lage en bulk i girkasse tunellen på begge sider, ca 1cm

skurk
09/06/13, 01:05
Jeg har alt du evt trenger. Motorfester, girkasse feste for th 350/400 hedman hedders + eksos som passer uber i 7/9 serie. Servopumpe med fester, smale vannpumpa, omsveist bunnpanne, stiv mellomaksel fra unikardang 3" med delbar joke. Kan vries 3 runder. Nypris 5000.

Selges ved et greit bud :) eneste som trengs og gjøres i form av modifiseringer i kaross er og lage en bulk i girkasse tunellen på begge sider, ca 1cm

Tusen hjertelig takk :-)

Edit: u got mail.

skurk
11/06/13, 18:11
Handla motor og girbox nå nettop.
Blir spennende å se hva som dukker opp :-/

Nei,solgte ikke bilen min,står fortsatt påskilta og i grei bruksstand på gårdsplassen :-)
Blir å bytte håndbrekk og noe småtterier og ta den i bruk igjen.

Bil er en vanvittig dyr og lite givende hobby i grunn.

eab
14/06/13, 15:19
Personlig ville jeg gått for lsx motor med t56 manuell og lednignsnett fra f.eks painless. Koster nok mer enn en gammel smog-motor med 3trinns tomatkasse, men desto mer gøy. En ls-motor veier jo ikke spesielt mye mer enn ei rødblokk med pustehjelp heller så :)

kermitt
14/06/13, 16:25
Jeg syns de LS motorene er helt håpløst dyre ut i fra hva du kan få til for samme pengene med Gen 1. smallblock, vortec topper, 750 gasser, skikkelig HEI fordeler, lunati voodo kam og headers.

eab
14/06/13, 17:07
I norge, eller generelt? Vekta er jo et stort pluss da.

skurk
15/06/13, 01:56
Ligger hvertfall en komplett 350 small block fra 1974 trans am pilla ned i bitte små atomer utover store deler av verkstedgulvet nå.
Plokka ut kammer,ventiler,løftere,støtstenger og alt annet som har bevegd på seg pent sortert i esker.
Blir å handle komplett renoveringssett på summit + holley throttlebody med 650 doublepumper-gasser på toppen.
Har utstyr for planing og sliping,så tenkte hvorfor ikke.
Blokk og topper var i ganske utmerket stand.
Var med en ettermarkedsfordeleler med integrert coil,så kan hende jeg dropper msd-planene.
Hadde ikke hatt noe problemer med å bare sette sammen motoren sånn som den er,men velger å bytte alt av bevegelige deler og pakninger.
Alt blir hona og planslipt inkl.sliping av ventilseter.
Har gromkam fra summit liggende fra før,så den går nok inn.
Forslag til headers?
Så litt stusslige ut de originale hvertfall, så de bli kassert sammen med de originale toppdekslene:-)
Hva kan jeg forvente i forhold til effekt på dette tro?

Th 350-kasse fra 78 med ukjent innhold og converter var også med.
Vanskelig å overhale en automatkasse?
Aldri sett en automat invendig annet enn på youtube.

kermitt
15/06/13, 22:56
I norge, eller generelt? Vekta er jo et stort pluss da.

Generelt må du ut med en 25-30 for å få motor uten girkasse som presterer bedre enn det oppsettet jeg nevnte der. Så det er vekta som er fordelen for EFI kit til gen 1 er blitt bra, billig og enkelt.